شیطان پرادا می پوشد محصول 2006

شیطان پرادا می پوشد محصول 2006 یک درام کمدی به کارگردانی دیوید فرانکل است. فیلم با بازی خوب اسطوره ی سینمای هالیوود یعنی مریل استریپ در کنار آن هثوی به یک اثر سرگرم کننده و جذاب حداقل به لحاظ جلوه ها و تصاویر خاص آن تبدیل شده است.

جلوه های چشم نواز فیلم بیش تر در زمینه ی دنیای مد و لباس های خاص خلاصه می شود، گرچه تیپ شخصیتی مریل استریپ در این فیلم با مجموعه ای از رفتارها و حرکات منحصر به فرد خود سبب افزوده شدن جذابیت بیش تر به فیلم شده است. نکته ی مهم این است که در خلال فیلم شاهد تغییرات آن هثوی از یک جوان بی تجربه ی دست و پاچلفتی به یک فرد حرفه ای در زمینه ی کاری خود هستیم.

شیطان پرادا می پوشد محصول 2006

شیطان پرادا می پوشد محصول 2006

پیرنگ فیلم

از این قرار است که اندی (آن هثوی) که به تازگی از دانشکده فارغ التحصیل شده است، رویاهای بزرگی را برای آینده در سر می پروراند.او موفق می شود در مجله ی بسیار معتبر Runway شغلی برای خود پیدا کند و دستیار ویراستار شیطانی(!) آن یعنی میراندا پریستلی (مریل استریپ) شود. خیلی زود تاخت و تازهای میراندا به اندی شروع می شود که مقدمه ای برای تغییرات او محسوب می شود.

تغییرات اندی

دختری که بلد نبود رنگ های خوب را برای ست کردن انتخاب کند، اکنون به یکی از پر و پاقرص ترین طرفداران و پیروان صنعت مد تبدیل شده است. تغییراتی که اندی با آن مواجه می شود، تنها به ظاهر و لباس هایش ختم نمی شود، بلکه به قدری درگیر فرمانبرداری از اوامر میراندا می شود که رفتارهای او هم تغییر می کند. مثلا به دلیل کمبود وقت، دیگر نمی تواند زمان کافی را برای بودن با دوست پسرش اختصاص دهد یا به اندازه ی کافی با دوستان صمیمی اش وقت بگذراند. پس از مدتی پارتنر او به این نتیجه می رسد که اگر در زندگی اندی نباشد، بهتر است! او با این تصمیم در واقع تلاش دارد به خودش احترام بگذارد.

اندی در پایان فیلم متوجه می شود که به هیچ عنوان نمی خواهد رفتارهای خودخواهانه ی میراندا را داشته باشد. او نمی خواهد سبک زندگی او را دنبال کند. به همین دلیل به همکاری خود با خانم شیطان صفت پایان می دهد و دوباره رابطه ی آسیب دیده ی خود را ترمیم می کند. تماشای این فیلم بسیار سرگرم کننده است و برای خود من دیدن لباس های مریل استریپ در فیلم شیطان پرادا می پوشد بسیار هیجان انگیز بود!