چشمه محصول 2006

چشمه محصول 2006 یکی از آثار کارگردان متفاوت هالیوود یعنی دارن آرونوفسکی است که در ژانر درام عاشقانه و حماسی ساخته شده است. در این فیلم بازیگران اصلی هیو جکمن و ریچل وایس می باشند. آیا شما مرثیه ای برای یک رویا از دارن آرونوفسکی را تماشا کرده اید؟ اگر پاسخ تان به این سوال مثبت باشد حتما می دانید با چه کارگردان خاصی رو به رو هستیم.

آثار این کارگردان برای نوآوری های خاص در نحوه ی فیلم برداری و روایت شایان توجه هستند. در اثر چشمه محصول 2006 این ویژگی ها به طرز بارزی مشاهده می شوند. عناصر تاریخی، روحانی، فانتزی و علمی-تخیلی در کنار هم قرار گرفته اند تا یکی از عجیب ترین و خاص ترین آثار سینمایی این کارگردان و همین طور هالیوود شکل بگیرد.

چشمه محصول 2006

چشمه محصول 2006

 در واقع بسیاری از منتقدان گنجانیدن این همه مفهوم در یک اثر سینمایی توسط کارگردان را نقطه ی ضعفی برای آن می دانند، به این دلیل که به اندازه ی کافی به همه ی آن ها پرداخته نشده است. فیلم بودجه ای معادل با سی و پنج میلیون دلار داشت اما تنها توانست شانزده میلیون دلار به فروش برسد.

پیرنگ کلی فیلم

از این قرار است که مردی (هیو جک من) در جست و جوی جاودانگی و نامیرایی و نیز نجات یک زن که معشوقه ی اوست (ریچل وایس) در خلال زمان سفر می کند. توماس به عنوان یک کشورگشای قرن شانزدهم به جست و جوی چشمه ی آب حیات می پردازد. آب حیات یا آب زندگانی چشمه ای تخیلی است که در افسانه های مختلف و به طرق مختلف از آن یاد می شود که هرکه از آن بنوشد پیرنخواهد شد. این مرد به عنوان یک دانشمند دنیای مدرن ناامیدانه به دنبال راه حلی برای درمان همسر رو به موتش می گردد. و در نهایت به عنوان فضانورد قرن 26 ام در اعماق فضا، “تام” می تواند رازهای زندگی، عشق و مرگ را به چنگ آورد.

کارگردان برای اجرای جلوه های ویژه از عکاسی های خاص از میکروارگانیسم های آزمایشگاهی استفاده کرد. در ابتدا قرار بود نقش های اصلی را برد پیت و کیت بلانشت بازی کنند اما پیت نقش را رد کرد. چشمه محصول 2006 فیلمی درباره ی متافیزیک،الگوهای کیهانی، نمادشناسی و عشق دیرینه است که  با این که تصاویر زیبایی را به نمایش می گذارد اما از نداشتن انسجام کافی رنج می برد. در واقع می توان گفت جهش های قورباغه ای که در سکانس های فیلم و در سه زمان مختلف دیده می شود از نظر منتقدان سبب ضعف اثر شده است.