سخنرانی پادشاه محصول 2010

سخنرانی پادشاه محصول 2010 یکی از درام های تاریخی است که به کارگردانی تام هوپر و با بازی کالین فرث جفری راش و هلنا بانم کارتر ساخته شده است.

پیرنگ فیلم

سخنرانی پادشاه به زندگی شاهزاده آلبرت انگلستان (کالین فرث) می پردازد که قرار است به شاه جورج ششم تبدیل شود اما در صحبت کردن مشکل دارد و با لکنت دست و پنجه نرم می کند. همسر آلبرت یعنی الیزابت (هلنا بانم کارتر) که به خوبی می داند شوهرش نیاز دارد به درستی با افراد ارتباط بگیرد، یک مربی (با بازی جفری راش) را استخدام می کند تا به آلبرت کمک کند که سخنرانی خوبی ارائه دهد. لیونل یک گفتاردرمانگر و بازیگر استرالیایی است. بین این دو مرد دوستی بسیار عمیق و بانمکی شکل می گیرد و در خلال این مسیر آموزشی پر پیچ و خم، لیونل از بسیاری از روش های نامتعارف برای بهبود صحبت کردن آلبرت استفاده می کند.

دوستی آلبرت و لیونل به طرز جالبی منجر به ایجاد کشش در مخاطب می شود او را هر چه بیشتر مشتاق می کند که فیلم را تا پایان ببیند. گرچه گاهی آلبرت از دست لیونل عصبانی می شود و واقعا روش های عجیب او را در راه درمان قبول ندارد، اما لیونل به کمک الیزابت مسیر را به گونه ای هموار می سازد تا شاه در پایان بتواند بهترین سخنرانی ممکن را از خود به نمایش بگذارد.

سخنرانی پادشاه محصول 2010

سخنرانی پادشاه محصول 2010

جوایز

سخنرانی پادشاه محصول 2010 توانست در هشتاد و سومین دوره از مراسم اسکار، جایزه ی اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر و بهترین فیلم نامه را از آن خود سازد. این ها جوایزی بودند که از میان دوازده نامزدی دریافت جایزه ی اسکار نصیب فیلم سخنرانی پادشاه شدند و همین نکته به وضوح و روشنی، نمایانگر قوی بودن اثر و ای بسا شاهکار بودن آن می باشد.

بازی هیجان انگیز و فوق العاده ی کالین فرث در نقش فردی که با تمام وجود در صحبت کردن مشکل دارد، نه تنها فراموش شدنی نیست، بلکه واقعا شایسته ی دریافت جایزه ی اسکار بود. هلنا بانم کارتر نیز مانند همیشه استایل نه چندان متعارفی در ایفای نقش خود به عنوان الیزابت دارد و بر جذابیت فیلم می افزاید. سخنرانی پادشاه محصول 2010 می تواند به عنوان اثری متفاوت در ژانر درام و تاریخی در نظر گرفته شود که طبیعتا مخاطبان خاص خود را دارد. بعد از مشاهده ی این فیلم می توانید نظرات ارزشمند تان را برای پانیذ درج کنید.