درخت زندگی محصول 2011

درخت زندگی محصول 2011 یک درام تجربی و حماسی به نویسندگی و کارگردانی ترنس مالیک است و بازیگرانی چون برد پیت و شان پن در آن بازی کرده اند. فیلم در روز 16 ماه مه 2011 اکران شد و توانست فروشی معادل با 61.7 میلیون دلار داشته باشد در حالی که 32 میلیون دلار هزینه دربر داشت. لایه های فلسفی فراوانی برای درخت زندگی (2011) متصور شده اند.

پیرنگ درخت زندگی محصول 2011

داستان از این قرار است که جک جوان (هانتر مک کراکن) یکی از سه برادری است که در خانواده ی اوبراین زندگی می کنند. آن ها ساکن شهر کوچک تگزاس هستند و جک رابطه ای پر از جر و بحث با پدر خود (برد پیت) دارد. اما جک با مادر مهربان و زیبای خود(جسیکا چستین) به خوبی کنار می آید. سال ها می گذرد و حالا جک بزرگسال(شان پن)، با گذشته ی خود درگیر است و در تلاش است تا کودکی خود را هضم کند و دلیلی برای آن بیاید. اما در همان زمان، جک با مشکلات عدیده و حل نشده ی اگزیستانسیالیستی (وجودگرایانه) دست و پنجه نرم می کند. فیلم درخت زندگی محصول سال 2011 در حالی پایان می یابد که نوری رازآلود و مرموز در تاریکی به درخشش خود ادامه می دهد.

درخت زندگی محصول 2011

درخت زندگی محصول 2011

کنکاشی فلسفی

 می توان گفت درخت زندگی محصول 2011 کنکاشی فلسفی از رنج و اندوه است و دوگانگی ذات آدمی و شکوه را به خوبی به نمایش در می آورد. درخت زندگی توانست در روز بیست و ششم فوریه 2012 و در مراسم اسکار، سه نامزدی برای دریافت جایزه به دست آورد. این ها شامل جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کاگردان و بهترین فیلمبرداری بودند که هیچ یک برنده نشدند. فیلم در فستیوال های مختلف در مجموع 140 نامزدی و 68 جایزه به دست آورد. و این نشان دهنده ی این است که فیلم اخیر این کارگردان متفاوت حرفی برای گفتن داشته است.

درخت زندگی (2011) شیوه های خاص و زیبای خود را در فیلمبرداری داشته است که به عقیده ی من در القای احساس اندوه و افسردگی بسیار نقش داشته است. بازی برد پیت و جسیکا و چستین در کنار هم بسیار حرفه ای بوده و در کنار هم زوج متناسبی را شکل داده اند. بسیاری از منتقدان بر این باور اند که آقای اوبراین نمادی از راه و روش های طبیعت و خانم اوبراین سمبلی از زیبایی و ظرافت در درخت زندگی هستند. تماشای این فیلم متفاوت را به علاقه مندان ژانر تجربی توصیه می کنیم.