خشم محصول 2014

خشم محصول 2014 یک فیلم جنگی به کارگردانی David Ayer است که با بازی خوب برد پیت و لوگن لرمان به یک اثر به یاد ماندنی تبدیل شده است. فیلم مقطعی از حوادث جنگ جهانی دوم را به نمایش در می آورد. موسیقی فیلم را استیون پرایس ساخته است.

فیلم در تاریخ پانزدهم اکتبر 2014 در Newseum و در روز هفدهم اکتبر همان سال در ایالات متحده آمریکا اکران شد. مدت زمان خشم محصول 2014 135 دقیقه بوده و زبان آن انگلیسی است، گرچه می توانید جملاتی به آلمانی هم درآن پیدا کنید! خشم بودجه ای برابر با 68 الی 80 میلیون دلار در برداشت و توانست به فروش خوب 211.8 میلیون دلار دست پیدا کند.

خشم محصول 2014

خشم محصول 2014

پیرنگ کلی فیلم

نشان دهنده ی مسیر مرگباری است که پنج نفر نظامی آمریکایی با تانک و به سرپرستی برد پیت طی می کنند. در پایان فیلم کسی جز نورمن الیسون (با بازی لوگن لرمان) زنده نمی ماند. خشم در حقیقت نام تانکی است که پیش تر به آن اشاره شد. در پایان فیلم، با این که گروه بزرگی از آلمان ها به موضع استقرار تانک نزدیک می شود، برد پیت (Wardaddy) از فرار کردن و نجات دادن جان خود و افرادش چشم می پوشد. خشم دچار مشکلات زیادی شده و عملا حرکت نمی کند اما وارددی بر آن می شود تا حتی اگر افرادش قصد فرار داشته باشند، به تنهایی به نبرد ادامه دهد. همه ی افراد او تصمیم می گیرند تا در کنار او بمانند و مسیری را که در این مدت طولانی در کنار هم طی کرده اند، به نوعی به سرانجام برسانند.

به نظر می رسد بازی درخشان برد پیت اهرمی برای بالا آوردن رتبه ی فیلم بوده است، هرچند از فیلمبرداری خوب و فیلم نامه ی منسجم آن نمی توان چشم پوشید.  وارددی سمبلی از استقامت، اراده، شجاعت، میهن پرستی، جاه طلبی، برتری طلبی و نیروی خشن مردانه در نظامیان است.

وارددی

کاریزماتیک است، همه ی افرادش او را دوست دارند و حتی وقتی پای مرگ و زندگی به میان می آید، تصمیم نمی گیرند تا او را تنها بگذارند. لوگن لرمان در ابتدای فیلم به عنوان نمادی از معصومیت و خامی توصیف می شود که در ادامه چهره ی خشن و بی رحم جنگ را به وضوح می بیند و از نزدیک لمس می کند و تا جایی پیش می رود که تحت تعالیم وارددی به یکی از بهترین اعضای گروه تبدیل می شود و شانس می آورد که بعد از تروماهایی که پشت سر گذاشته است، زنده بماند.

تماشای این فیلم جنگی را به طرفداران این ژانر توصیه می کنیم. اگر می خواهید یکی دیگر از آثار برد پیت در ژانر جنگ را ببینید، می توانید پست فطرت های لعنتی را انتخاب کنید.