جنگوی زنجیرگسسته محصول 2012

جنگوی زنجیرگسسته محصول 2012 یک فیلم وسترن به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو است که بازیگرانی مانند لئوناردو دیکاپریو، کریستوف والتز و جیمی فاکس در آن بازی کرده اند.

داستان جنگوی زنجیرگسسته محصول 2012

ماجرا از این قرار است که دو سال قبل از جنگ جهانی جنگو(با بازی جیمی فاکس) که یک برده است، ناگهان خود را در همراهی یک دندانپزشک آلمانی می یابد. این دندانپزشک یک آلمانی نامتعارف و طرفدار سیاه پوستان است و دکتر  کینگ شولتز (با بازی کریستوف والتز) نام دارد. او پنج سال است که هیچ کار دندانپزشکی ای را انجام نداده و منحصرا از طریق دستگیری جنایتکاران و گرفتن جایزه نقدی گذران زندگی می کند.

جنگو به همراه دکتر شولتز ماموریت خود می دانند که سه برادر بدذات و شرور به نام برادرهای بریتل را از بین ببرند. پس از موفق شدن در این کار، شولتز جنگو را آزاد می کند و نام freeman را به او می بخشد. آن ها در ادامه ی مسیرشان به محدوده ی کلوین کندی (با بازی لئوناردو دی کاپریو) می روند تا همسر جنگو (با بازی کری واشنگتن) را که سال ها پیش از او جدا شده پیدا کنند. مواجه ی جنگو و کلوین به رویدادی خونین تبدیل می شود اما در پایان جنگو می تواند همسر خود را که همچنان یک برده بود، نجات دهد.

جنگوی زنجیرگسسته محصول 2012

جنگوی زنجیرگسسته محصول 2012

جنگوی زنجیرگسسته اثر 2012 توانست امتیاز 87 درصدی راتن تومیتوز را به دست آورد و نمره ی 8.4 از 10 IMDb را به خود اختصاص دهد. همچنین امتیاز متاکریتیک این اثر 81 درصد می باشد. همان طور که می بینید فیلم توانست نظر مثبت منتقدین را به دست آورد. نکته ی جالب این که کوئنتین تارانتینو در اثر خود ظاهر شد و در نقش یک شخصیت فرعی بازی کرد که در نهایت توسط منفجر شدن دینامیت از بین می رود.

جوایز

در مراسم اسکار که در روز بیست و چهارم فوریه 2013 برگزار شد، پنج نامزدی برای دریافت جایزه در زمینه های مختلف برای جنگوی زنجیرگسسته محصول 2012 به دست آمد. این ها شامل بهترین فیلم، بهترین فیلمبرداری، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین ویراستاری صدا و بهترین فیلمنامه ی اصلی بودند که در پایان کریستوف والتز با بازی فوق العاده ی خود جایزه ی اسکار را به دست آورد و تارانتینو هم توانست برای فیلمنامه ی خوب خود در زمینه برده داری برنده ی اسکار شود. تماشای جنگوی زنجیرگسسته محصول 2012 را به علاقه مندان فیلم های وسترن توصیه می کنیم.