کتاب‌های مهم در هنر بازیگری

مطالعه نقش مهمی در آموختن هنرها مخصوصاً بازیگری دارد. درست است که حضور در صحنه و جلوی دوربین می‌تواند به افزایش تجربیات فرد هنرجو کمک کند، اما مطالعه هم نقش مهمی در موفقیت او دارد. بازیگری هنری عملی است که به دانش تئوری هم نیاز دارد. در این مقاله دربارۀ کتاب‌های مهم در هنر بازیگری صحبت می‌کنیم.

کتاب مبانی بازیگری

“ایرج افشاری”  نویسنده این کتاب است.در این کتاب مبانی هنر بازیگری شرح داده شده است.این کتاب به شما کمک می‌کند شناخت بهتری از بدن و زبان بدن خود کسب کنید.این کتاب برای تمام کسانی که به‌تازگی قصد قدم گذاشتن در این هنر را دارند توصیه می‌شود.در این کتاب بیشتر به مبانی تئوریک بازیگری پرداخته می‌شود و افشاری عمل و تکرار و تمرین را به عهده خود خواننده می‌گذارد.

کتاب بازیگری حرفه‌ای

کتاب بازیگری حرفه‌ای نوشته چند نویسندۀ صاحب قلم در این حوزه است. بخش اعظم این کتاب نوشته‌ها و یادداشت‌های دانشجویان دیوید ممت در کلاس‌هایش است. این کتاب بهترین کتاب بازیگری است که در سال‌های اخیر منتشر شده است. دیوید ممت در این کتاب اشاره می‌کند که ” همان طور باشید که آرزو دارید به آن برسید.”

کتاب بازیگری سینما

این کتاب نوشتۀ ” مایکل کین ” بازیگر مشهور بریتانیایی است. وی پس از دریافت جایزۀ اسکار تصمیم به انتشار تجربیات خود کرد. وی در این کتاب از اسرار بازیگری مقابل دوربین پرده برمی‌دارد. وی از طریق بیان تجربیاتش نکات مهم آموزشی را بیان می‌کند. هم چنین به رابطۀ بازیگری و کارگردان در این کتاب پرداخته می‌شود. وی عقیده دارد که مطالعه و تلاش مداوم از رازهای موفقیت در بازیگری است.

کتاب هنر بازیگری

این کتاب دربردارندۀ 22 کلاس آموزشی استلا آدلر است. آدلر استاد بازیگری بسیاری از بازیگران بزرگ آمریکایی است. وی عقیده دارد که هیچ پول و موفقیتی نمی‌تواند به انسان حس تحسین و موفقیت بدهد مگر اینکه خود انسان در درونش احساس موفقیت کند. آدلر در این کتاب به جنبه‌های مهم بازیگری به‌صورت ذهنی و عملی می‌پردازد. این کتاب هم برای کسانی که می‌خواهند بازیگر تئاتر شوند و هم بازیگر سینما، کاربردی است.

کتاب آموزش بازیگری در قرن بیستم

این کتاب به معرفی بزرگان عالم بازیگری پرداخته است. در این کتاب در هر فصل پس از معرفی چهره بازیگری به معرفی فن‌ها و متد وی پرداخته است.

کتاب 112 بازی برای بازیگران جوان

این کتاب مخصوص هنرجویان مبتدی و تازه‌کار است. در این کتاب 112 بازی و نمایش ساده برای مربیان و اساتید بازیگری آورده شده است. در این کتاب اهمیت دادن به دیالوگ‌ها و شناخت کامل تمرینات عملی در اولویت بوده است. این کتاب با بیان پرسش‌های متنوعی باعث شده است که بازیگران به درک دقیقی از نقش‌آفرینی برسند. این باعث افزایش تأثیر تمرینات بازیگری در مبتدیان می‌شود.

کتاب آغازگران بداهه

این کتاب دربارۀ اهمیت بداهه‌پردازی و نقش آن در قدرت بازیگری صحبت می‌کند. این کتاب نوشتۀ فیلیپ برنادی است. وی در این کتاب حدود 900 تمرین بداهه‌پردازی را معرفی می‌کند. بداهه‌پردازی قدرتمند می‌تواند بازیگر را به نقش‌آفرینی فوق‌العاده‌ای هدایت کند. کودکان و نوجوانان ممکن است هنگام بازی در بداهه‌پردازی دچار مشکل شوند. ازاین‌رو شرکت در کلاس بداهه‌پردازی مخصوص کودکان و نوجوانان بسیار مهم است.

کتاب‌های مهم آموزش بازیگری

اما برای آموزش بازیگری، تنها مطالعه کافی نیست. درصورتی‌که متوجه شدید فرزند شما دارای استعداد کافی در این زمینه است، سعی کنید با ثبت نام فرزندتان در یک آموزشگاه معتبر سینمایی و آموزش بازیگری او را در جهت صحیح هدایت کنید. کودک شما به آموزشگاهی نیاز دارد که بتواند کلاس‌های متفاوتی از قبیل آموزش زبان بدن، بداهه‌پردازی و… داشته باشد.

آموزشگاه سینمایی بازیگری کودک و نوجوان

آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان پانیذ همان جایی است که شما به دنبال آن می‌گردید. این آموزشگاه کلاس‌های متنوع بازیگری برگزار می‌کند. در این آموزشگاه کودک شما فرصت می‌کند در جشنواره‌های متفاوت سینمایی و حضور در پروژه های سینمایی خوش بدرخشد. در این آموزشگاه کودک شما به صورت اصولی، با متدهای بازیگری و اصول بازیگری آشنا می‌شود. این آموزشگاه با پرورش استعدادهای بازیگری توانسته قدم بزرگی در جهت پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان این سرزمین بردارد. می‌توانید هم اکنون برای اطلاع از کلاس‌های متفاوت این آموزشگاه با ما تماس بگیرید.