کاراکترسازی به روش بیلی کروداپ

بیلی کروداپ یکی از بازیگران معروف هالیوودی است که احتمالا برخی از فیلم های او را دیده باشید. در این جستار می خواهیم کاراکترسازی به روش بیلی کروداپ را از زبان خودش مرور کنیم. کروداپ توانست نقش خیلی خوبی در سریال the morning show اجرا کند و این جا از تجربه اش خواهد گفت. او راه و روش موفقیت و دست یابی به اطلاعات از کاراکتر مورد نظر را به زبانی ساده بیان می کند:

شما به سادگی متن را می خوانید و درک خودتان از کاراکتر را از کلماتی که به شما داده شده است، شکل می دهید. در سریال مزبور بیلی کروداپ در نقش کوری الیسون ظاهر شده بود. یک مجری شبکه تلویزیونی که انگیزه های واقعی و مقاصدش مبهم و پیچیده است و مخاطب هرگز به آن پی نمی برد. او در پشت پرده قرار دارد و آدم های مختلف را به جان هم می اندازد و دو به هم زنی می کند. باید بپذیریم که کروداپ عملکرد فوق العاده ای به عنوان یک فرد دغل باز داشت! و توانست جایزه ی امی را به دست آورد.

کاراکترسازی به روش بیلی کروداپ

کاراکترسازی به روش بیلی کروداپ

جزئیات کاراکترسازی به روش بیلی کروداپ

او توضیح می دهد: صفحه های فراوانی دارم که توضیح می دهد هر یک از حرکات کوری مثل برگرداندن سر یا پلک زدن یا تپق زدن به چه معنی است. هیچ پایانی برای اکتشافاتم متصور نبودم چون با شخصیت خیلی خاصی سر و کار داشتم. همه چیز توسط او مشاهده می شد. همه چیز در نظر گرفته می شد. او توانایی های پیش گویی کننده ی فراوانی دارد. به خاطر همین زمانی که باید فیلم برداری انجام شود، شما نمی خواهید اشتباهی مرتکب شوید.

همه ی این هایی که می گویم نحوه آماده شدن من برای این نقش بود چون من مانند کوری باهوش نیستم و به اندازه ی او با سرعت فکر نمی کنم و نمی توانم به سرعت او صحبت کنم. مغز او به گونه ای سازماندهی شده است که می تواند موضوعات پیچیده ی فراوانی را در یک لحظه آنالیز کند و آن تصویر بزرگ از آدم ها را به دست آورد. و این اصلا مطابقتی با شخصیت خود من ندارد و من هرگز در تعاملاتم با مردم این گونه نیستم (می خندد). پس برای بازی کردن چنین کاراکتری، باید کار و تلاش زیادی می کردم. شما به سادگی متن را می خوانید و درک خودتان از کاراکتر را از کلماتی که به شما داده شده است، شکل می دهید.

در این مقاله بر آن شدیم تا کاراکترسازی به روش بیلی کروداپ را بر پایه ی سریال the morning show توضیح دهیم. امیدواریم نگاه تازه ای به شما داده باشیم.