نکات راه بردی برای بازیگر شدن:

آموزش مطالب علمی و عملی

برای ورود به عرصه بازیگری اولین گام آموختن تکنیک های علمی و عملی میباشد . همانطور که یک دکتر متخصص برای یک عمل جراحی نیازمند گذراندن دوره های آموزشی علمی و عملی است یک فرد هم برای بازیگر شدن نیاز به آموزش های مخصوص خود را دارد. . آموختن شیوه‌های علمی و عملی بازیگری بهترین راه برای آغاز این حرفه است . افزون بر این ، آنچه به شما کمک می‌کند تا موفق‌تر عمل کنید و دانش‌تان را افزایش دهید مطالعه کتاب‌های بازیگری است . تماشای فیلم با دیدی نقادانه و تحلیلی  قیاس گونه نیز راه دیگر برای آموزش بازیگری محسوب می‌شود. 

 

تجربه صحنه تئاتر شهرزاد برای هنرجویان آموزشگاه بازیگری پانیذ

تجربه صحنه تئاتر شهرزاد برای هنرجویان آموزشگاه پانیذ

تست بازیگری 

تست برای یک بازیگر مرز بین بودن و نبودن در یک پزوژه است . بنابر این بازیگر آمادگی هر گونه اتود درخواستی توسط یک کارگردان را باید داشته باشد .

 

طراحی اتود برای حضور مقابل کارگردان

 در قالب اتودهای متفاوت میتوان تجربه های گوناگون را کسب کرد  ، از این رو زمانی که مقابل کارگرگران قرار میگیرید پیش زمینه ای از نقش های متفاوت را در کوله تجربیات خود دارند . 

هنرنمایی هنرجوی با استعداد پانیذی

هنرمند با استعداد آموزشگاه پانیذ

 

سابقه بازیگر

پس از بازی در چند نقش مختلف ، رزومه‌ای از تجربه‌های کاری خود گردآوری کنید و آن را با خود در مصاحبه‌های شغلی به همراه داشته باشید . حتی اگر نقش‌های کمی بازی کرده‌اید آن‌ها را در رزومه کاریتان قید کنید. 

تمرین روزانه برای به روز بودن

اصولاً نداشتن کار، جزئی از شغل بازیگری است. اما در هر حال شما باید در چنین بازه­‌های زمانی­ با تمرینات روزانه توانایی­‌ها و مهارت­‌های خود را بهبود ببخشید . 

 

هنرمندی هنرجوی پانیذ (شهرزاد)

هنرمندی هنرجوی پانیذ (شهرزاد)

بیان و بدن 

 یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دنیای بازیگری بیان و بدن اوست. تا بتواند همراه با حس و حالش نقشی که می‌خواهد را جلو ببرد. یکی از اساتید به نام اونجلین مچلین در این زمینه می‌گوید: «ماهیت بیان امری فیزیکی ست» و در ادامه تأکید می‌کند شرط اصلی بیان استفاده ماهرانه از گوش است. اصولاً کسانی که تصمیم دارند وارد دنیای بازیگری بشوند سعی در تقلید بیان افراد سرشناس دارند اما باید به آن‌ها گفت به‌جای تقلید از بیان دیگران باید به ماهیت و چگونگی ایجاد آن پی برد.

 

بازاریاب خودتان باشید

بازیگران ، بنگاه‌های اقتصادی کوچکی هستند که نیازمند بازاریابی برای خدمات و قابلیت­های خود هستند تا از این طریق بتوانند به حرفه خود ادامه دهند . شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر رسانه‌های بسیار بانفوذی هستند و ابزارهای مناسبی برای بازاریابی محسوب می‌شوند . ایجاد وب‌سایت شخصی نیز راه دیگری برای تبلیغ توانایی­ها و مهارت­های بازیگران است که منبعی برای تست در برابر کارگردانان قرار می‌دهد. همچنین سایت­‌هایی مانند یوتیوب ، ویمئو (Vimeo) ، اینستگرام ،..که ارائه دهنده فایل­های نمایشی هستند ، بهترین فرصت برای بازاریابی شخصی خواهند بود تا از طریق آن­ توانایی­‌ها و قابلیت­های بازیگری و همچنین تجربه‌های گذشته و جدید خود را به نمایش بگذارید . فراموش نکنین هیچکس مثل شما نمی‌تواند استعداد‌های پنهانتان را شکوفا کنید . اما لازمه این موضوع تمرین همه‌روزه و برنامه‌ریزی دقیق است . حواستان باشد که پرداخت بیش از اندازه شما را از سطح و مرتبه حرفه‌ای پایین‌ می‌آورد ؛ پس برای معرفی خودتان حساس باشید .

هنرجوی آکادمی پانیذ

هنرجوی آموزشگاه پانیذ بر روی صحنه تئاتر (شهرزاد)

چگونه بازیگر شویم ؟

مهمتر از هر چیز این است که بازیگران افرادی عملگرا هستند و چالش‌های موجود در این صنعت را شناخته و درک کرده­ اند و حاضر به مقابله با آن هستند. به قول تام هنکس در فیلم گروه خود مختار: «هرچند راه دشواری است اما، سختی نتایج بزرگی در پی دارد”