برای بسیاری از بازیگران، خصوصا بازیگران نوپا، همکاری با کارگردان سختگیر می تواند بسیار چالش برانگیز و حتی ترسناک باشد. در این مقاله می خواهیم ابعاد مختلف آن را برای شما توضیح دهیم. صنعت فیلم سازی بسیار پویا و دارای بسیاری از گوناگونی ها است. برخی اوقات این صنعت می تواند ابعاد گیج کننده ی خود را به بازیگران نشان دهد.

هنگام همکاری با کاگردان های سختگیر و یکدنده، باید اول از همه بدانید که او تحت استرس فراوانی است. دلایل دیگری هم برای این رفتار های کارگردانان ممکن است وجود داشته باشد. مثلا نگران مجوز گرفتن باشند، خود رای باشند و یا چنان در کار خود غرق شوند که دیگر به اطرافیان خود اهمیتی ندهند.

تنها چیزی که باید حتما به آن توجه داشته باشید که در نهایت آن ها می خواهند پروژه شان به خوبی پیش برود و کار خوبی را تحویل بدهند. البته “خوب” می تواند معانی مختلفی برای افراد مختلف داشته باشد. اما در مجموع این را بدانید که یک کارگردان سختگیر می تواند سلیقه ای متفاوت از شما داشته باشد. در این میان مخصوصا کار کردن با کارگردانی سخت است که یا نمی داند چه می خواهد و یا نمی خواهد آن را به شما بگوید! در این شرایط شما می توانید به شدت گیج شوید.

همکاری با کارگردان سختگیر

همکاری با کارگردان سختگیر

هنگام همکاری با کارگردان سختگیر …

من به شما می گویم: در این موقعیت ها، به جای این که آن ها را مجبور کنید که خودشان را برای شما توضیح دهند، اجرای خودتان را تغییر دهید. به گونه ی دیگری بازی کنید. تعدادی از حالت ها و گزینه ها را روی میز بگذارید و اجازه دهید از آن میان انتخاب کنند. این می تواند یک موقعیت باشد که به آن ها کمک می کند بدانند دقیقا چه می خواهند.

در بسیاری از موارد، کارگردان مربوطه روی ابعاد دیگری از تولید تمرکز کرده است و واقعا نمی داند درباره ی اجرای منفرد یک بازیگر چه نظری دارد. آن ها ممکن است اصلا فکر نکرده باشند که از بازیگری که شما باشید، چه می خواهند. دو کارگردان مهم که این ویژگی را دارند، دیوید لینچ و مایکل بی هستند.

در پایان…

اطمینان داشته باشید که کارگردان هیچ پیش زمینه ای ندارد و برای همین دست شما برای هرگونه اجرای دلخواه و خلاقانه باز است. این رفتار کارگردان به این معنی نیست که شما عنصر مهمی از پروژه نیستید بلکه به این معنی است که شما گستره ای وسیع از انتخاب ها را دارید و باید خوشحال باشید. اگر با این شیوه ی بازی راحت نیستید، برای خود مرزهایی تعیین کنید و از این پروژه برای اختراعات جدید خودتان کمک بگیرید.