سریال فرندز که در ایران با نام دوستان نیز معرفی شده یکی از بزرگ‌ترین سیتکام‌های تاریخ تلویزیون است. اگر بگوییم که این سریال پر بازدیدترین سریال تمام دوران است شاید بیراه نگفته باشیم. هرکس بنا به دلیلی که دارد به سمت فرندز می‌رود. گروهی دوست دارند که بودن در میان دوستانی جالب را با این سریال تجربه کنند؛ آن‌ها پس از مدتی خود را از مخاطب به یکی از کاراکترهای سریال تغییر داده و با دوستان زندگی می‌کنند. گروه دیگری که ممکن است سراغ این سریال بیایند تمایل دارند که حتی شده برای لحظاتی مشکلات خود را فراموش کرده و بخندند. برای این گروه سریال فرندز یکی از بهترین انتخاب هاست. گروهی هم ممکن است به قصد آموزش زبان این سریال را دنبال کنند؛ این هم انتخاب مناسبی است چون سریال فرندز به گونه‌ای طراحی شده که دیالوگ‌ها سلیس بوده و به روان‌ترین شکل ممکن بیان شوند. نکته جالب این است که بسیاری از فیلمنامه نویسان جوان این روزها در سریال friends به دنبال کشف الگوهایی برای کمدی و شخصیت پردازی‌اند که برای این گروه نیز این سریال می‌تواند منبع بسیار خوبی باشد. فرقی نمی‌کند به چه دلیل سراغ این سریال بیایید در هر صورت به بخش مهمی از زندگی شما تبدیل خواهد شد. در این مقاله قصد داریم به بیان نکات جالب درباره این سریال بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

معرفی مختصر سریال فرندز

سریال فرندز محصول شبکه ان بی‌ سی بین سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۰۴ توسط دیوید کوین و مارتا کافمن تولید و پخش شد. این سریال در ده فصل و ۲۳۶ قسمت تولید شد که می‌توان آن را یکی از طولانی‌ترین سیتکام‌های تاریخ تلویزیون دانست. داستان این سریال داستان شش دوست با نام‌های چندلر بینگ، جویی تریبیانی، راس گلر، مانیکا گلر، فیبی بوفی و ریچل گرین است که در کنار هم لحظات خنده‌داری را می سازند.

فرندز

فرقی نمی‌کند به چه دلیل سراغ این سریال بیایید در هر صورت به بخش مهمی از زندگی شما تبدیل خواهد شد.

جویی قرار بود باهوش باشد!

یکی از نکات فرندز این است که در پیش‌نویس اولیه فیلم‌نامه شخصیت جویی باهوش تر از چیزی است که ارائه شد. سازندگان این سریال در فیلمنامه اولیه جویی را باهوش تصویر کرده بودند اما مت لی‌بلانک، بازیگر نقش جویی، این کاراکتر را بسیار خنگ‌تر از چیزی که واقعا بود اجرا کرد. گرچه سازندگان سریال با این موضوع مخالفت داشتند اما شبکه ان بی سی از این ایده استقبال کرده و آن را عملی کرد. این موضوع به خنده‌دارتر شدن بیشتر سریال کمک کرد و در ضمن شخصیت جویی را دوست‌داشتنی‌تر از حالت عادی نمود.

 

حاملگی فیبی بوفی

در بخشی از سریال فرندز شاهد آن هستیم که فیبی رضایت می‌دهد تا فرزندان برادرش را به دنیا آورد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید حاملگی این بازیگر واقعی بوده و نویسندگان مجبور شده‌اند که خط داستان را برای رعایت حال لیزا کودرو، بازیگر نقش فیبی، تغییر دهند. البته این موضوع عجیب به جذابیت بیشتر سریال کمک کرد و باعث شد که فیبی در بین مخاطبین جایگاه محبوب‌تری را پیدا کند.

حاملگی فیبی

حاملگی فیبی واقعی بود.

مدت فیلمبرداری سریال فرندز

شاید در صنعت سینما شنیده باشید که گاهی برداشت سکانسی یک دقیقه‌ای هفته‌ها طول بکشد اما این سریال به دلیل ماهیت سیتکام بودنش زمان کمتری را برای برداشت احتیاج داشت. جالب است بدانید که معمولاً هر اپیزود سریال فرندز کمتر از یک روز معمولی کاری زمان می‌برد و در طولانی ترین حالت ممکن خود، ساعت ۵ تمام می‌شد. از دلایل این موضوع می‌توان به ماهیت چند دوربینه بودن سریال، لوکیشن‌های ثابت و محدود، بازیگران محدود و تمرین کرده و بسیاری دیگر اشاره کرد.

 

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی سریال فرندز پرداخت و به نکات جالبی از این سریال اشاره کردیم. مشاهده این سریال را که پر از خنده و امید است به تمامی هنرجویان توصیه می‌کنیم. هنرجویان می‌توانند از دل این سریال نکات مفید بازیگری و فیلمنامه‌نویسی استخراج کرده و در هنر خود از آن استفاده کنند. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.