مولان محصول 2020

مولان محصول 2020 یک درام  رزمی، حماسی و تاریخی است که طبق انیمیشنی به همین نام محصول کمپانی والت دیزنی ساخته شده است. فیلم ماجرای دختری شجاع است که برای حفظ سلامتی پدر پیرش در جنگ های امپراطوری چین در برابر مهاجمین شمالی شرکت می کند و وانمود می کند پسر است چون حضور دخترها در جنگ ممنوع است. مولان به صورت نمادی از استقامت، جوانی، شجاعی و میهن پرستی توصیف شده است.

آمار فیلم مولان محصول 2020

فیلم با این که هزینه ای معادل 200 میلیون دلار در بر داشت اما توانست 64.4 میلیون دلار به فروش برسد که عملا یک شکست محسوب می شد. فیلم شاید به لحاظ این که نسخه ای واقعی از انیمیشن مولان به سال 1998 است، شایان توجه باشد و به علاقمندان فیلم های رزمی توصیه شود اما در مجموع نقاط ضعف فراوانی دارد. با این حال مولان محصول 2020 توانست راتن تومیتوز 75 درصدی را از آن خود کند و نمره ی 5.4 از IMDb را به دست آورد.

مولان محصول 2020

مولان محصول 2020

مولان ماجراجو است و نمی ترسد. او نه تنها از مردان هم قطار خود ماهرتر و شجاع تر است، بلکه در نوآوری هایی در زمینه ی جنگ هم برخوردار است. مثلا می داند چگونه باید دشمنان را فریب دهد و آن ها را به کام مرگ بکشاند. جلوه های بصری و اجرای رزمی کاران فیلم توسط منتقدان مورد تحسین قرار گرفت. منتقدان چینی رضایتی از مولان محصول 2020 نداشتند و بر این عقیده بودند که شخصیت ها به قدر کافی پرداخته نشده و داستان یکنواختی روایت می شود که در آن جزئیاتی به درد نخور توصیف شده است! مخصوصا نگاهی که فیلم به المان های فرهنگی چین باستان دارد، بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.

پایان بندی

در پایان فیلم، مولان موفق می شود سرکرده ی دشمنان را از پا درآورد و امپراطور را از مرگ نجات دهد. در ادامه در شهر سلطنتی جشن و آتش بازی به راه می افتد و امپراطور از مولان می خواهد که به ارتش آن کشور بپیوندد اما مولان این درخواست را رد می کند تا دوباره در کنار خانواده باشد. مولان به روستای محل زندگی اش برمی گردد و ناگهان با فرستادگانی از امپراطور مواجه می شود که شمشیر خاصی را به عنوان نماد شجاعت برای او آورده اند و از او می خواهند که در تصمیم خود تجدید نظر کند.

مولان محصول 2020 می تواند به عنوان نسخه ای انسانی و واقعی از انیمیشنی به همین نام محسوب شود که والت دیزنی ساخته بود و تماشای آن خالی از لطف نیست.