مقدمه

بازیگری یکی از شاخه های هنرهای نمایشی و تصویری است که هدف نسل های مختلف می باشد زیرا ضمن برآوردن شهرت، می توان به عنوان یک شغل پروژه ای برروی آن حساب کرد.این بخش از هنر تلاش دارد تا زمینه های مختلفی را برای کمک به هنرجو یا هنرمند ایجاد کند و گام موثری درجهت اعتلای فردی آن بردارد. آموزش بازیگری نیاز هر فرد برای ورود به جامعه میباشد.

 

ضرورت آموزش بازیگری

انتخاب درست آموزشگاه بازیگری مسیر رسیدن به این هدف را کوتاه مینماید. آموزشگاه بازیگری پانیذ همراه همیشگی هنرجویان خود در این مسیر بوده و هست.

 

  ضرورت بازیگری

از جمله ضرورت‌های بازیگری، آموزش است. آموزش می تواند هنرجوی بازیگری را کمک کند تا بتواند درک درستی از خود،زندگی و انسان ها داشته باشد و ازاین طریق مهارت‌های لازم را برای ایفای یک نقش خوب وحرفه ای

کسب نماید.بدین منظور آموزشگاه بازیگری منبع و مرجعی برای بروز ضرورت های بازیگری مقابل دوربین و صحنه است که می تواند به بالابردن ظرفیت های آموزشی از قبیل تخیل،بداهه پردازی و دیالوگ اضافه نماید.همچنین آموزشگاه بازیگری ضمن بهبود ضعف های ناشی از تربیت عواطف ،خلاقیت،اندیشه ،بدن وبیان دربازیگری،به بالابردن اعتماد به نفس و روابط اجتماعی کمک می رساند.

آموزشگاه بازیگری پانیذ

هنرنمایی از هنرجویان آموزشگاه بازیگری پانیذ

موارد ضروری در بازیگری :

کلاس های بازیگری محل مناسبی برای بروز توانایی های یک بازیگر است. بازیگر می تواند در کلاس های بازیگری نقاط ضعف و قوت جسمی، بیانی و ذهنی خودرا پیدا کرده و آنها را رفع و سپس به کار گیرد.

  • نود هشت درصد تمرین

تمرین مداوم ومستمر بدن، بیان، ذهن، تمرکز و تخیل یکی ازمهم ترین موارد ضروری است. چنانچه تمرینات متداوم وجود نداشته باشد بازیگر به همان میزان از کارکرد و بازدهی در ایفای نقش کم می کند ومسیر را سخت و دشوار خواهد کرد.

  • مطالعه واطلاعات عمومی

سواد، دانش و آگاهی جز ضروریاتی است که درهر زمان باید بدان توجه ویژه ای داشت زیرا هر حرکت، دیالوگ، ارتباط اجتماعی، فضای بازی بازیگر تحت الشعاع این مقوله نیز قرار می گیرد..

  •  مردم را تماشا کنید

تماشا کردن یکی از روش های آموزشی در بازیگری می باشد این تماشا بدین معناست که در ابتدا به سوال زیر پاسخ دهید :

  • شغل آنها چیست ؟

دیدن مردم واقعی می تواند منبع مهمی برای تخیل باعث میشود که باور پذیرتر بتوانید بازی کنید

  •  تجربه کنید :

تجربه به معنای تمرینات متداول و مستمر در بازیگری است یک بازیگر فراتر از یک فرد عادی که خود را ملزم به ورزش و تمرینات روزانه می کند باید متعهد به تمرینات بدن ، بیان ، ذهن و عواطف باشد در اصل این تمرینات روشی است تا بازیگر بتواند تکنیک بازیگری و ایفای نقش را فرا گرفته و نبوغ خود را به کار گیرد .

بازیگر به منظور تکمیل روش های آموزش بازیگری باید روند متمرکزی را در دانشگاه ، آموزشگاه و یا موسسات داشته باشد و بر اساس نمودار کیفی ،بازی خودش را قیاس کند.

 موانع

ازجمله موانع و مشکلاتی که می تواند در مسیر بازیگری خللی وارد کند می توان به:

عدم کنترل ترس و استرس

رویا پردازی فاقد تمرین

عدم برنامه ریزی

 سخن آخر:

باتوجه به وجود عنصر آموزش دربازیگری، قطعا بازیگر می تواند شرایط  مطلوبی را مهیا نماید و بر کیفیت ایفای نقش خود بیفزاید.

شعار هنرجویان آموزشگاه بازیگری پانیذ:

من _یک_پانیذی_هستم