سریال بریکینگ بد

سریال بریکینگ بد یکی از محبوب ترین و پرمخاطب ترین سریال های جنایی نئووسترن است که توسط وینس گلیگن تهیه شد. این سریال از بیستم ژانویه ی 2008 تا بیست و نهم سپتامبر 2013 پخش می شد. از مهم ترین بازیگران این اثر می توان به برایان کرانستون (در نقش والتر وایت)، آرون پال (در نقش جسی پینکمن) و آنا گان در نقش اسکایلر وایت اشاره کرد.

پیرنگ سریال بریکینگ بد

داستان کلی از این قرار است که یک معلم شیمی دبیرستان به نام والتر وایت که تا کنون در زندگی شکست خورده و با وضعیت مالی ضعیف بوده است، به ناگاه متوجه بیماری خاصی می شود و همین آگاهی و علم به بیمار بودنش او را سوق می دهد که حرکت های بسیار غیرمعمولی مانند تولید و پخش مواد مخدر، قتل، دروغگویی و دورویی انجام دهد. این رفتارها و این تغییر ناگهانی والتر وایت زندگی شخصی او را دچار مشکلاتی می کند. همسرش اسکایلر دیگر به او اعتماد ندارد و تمایل دارد هر چه زودتر از او جدا شود.

سریال بریکینگ بد

سریال بریکینگ بد

رد پای انسانیت

اما نکته ی بسیار جالبی که در رفتارهای والتر وایت وجود دارد، این است که در سخت ترین لحظات و در زمانی که بدترین تصمیم های زندگی اش را می گیرد، در اعماق قلب او هنوز امواجی از انسانیت و خوش قلب بودن به چشم می خود و همین تضاد و تعارض بین کسی که والتر قبلا بود وکسی که اکنون به آن تبدیل شده باعث می شود جذابیت بی نظیری به اثر القا شود و مخاطب در هر لحظه می داند که والتر واقعا در شرایط خاص تصمیم به این کار گرفته است . بنابراین او را سرزنش یا قضاوت نمی کند.

یکی دیگر از ابعاد زیبای سریال بریکینگ بد رابطه ی مبتنی بر عشق و نفرت بین جسی پینکمن و والتر وایت است. شاگر و استاد قدیمی، همکاران امروز که در کوچکترین مسائل با هم اختلاف نظر دارند. تقابل جوانی در برابر پیری، خامی در برابر پختگی، آزادی محض در برابر پایبندی به رسوم و سنت ها در لحظه لحظه ی روابط این دو کاراکتر به چشم می خورد اما در کنار همه ی این اختلافات، هر دوی آن ها علاقه و احترام خاصی به طرف مقابل دارند. و اگر سریال را دیده باشید، متوجه می شوید که والتر وایت برای نجات این بچه چه کارها که نمی کند!

و در نهایت اشاره می کنم که سریال بریکینگ بد توانست جوایز زیادی را از آن خود کند و طرفداران فراوانی از سرتاسر جهان به دست آورد. چرا که یک فیلم نامه ی بسیار قوی و یک کارگردانی فوق العاده در کنار بازیگران توامند این اثر را به یک شاهکار تبدیل کرده است.