روانی محصول 1960

روانی محصول 1960 یکی از شاهکارهای آلفرد هیچکاک است که در ژانر وحشت و روانشناختی ساخته شده است. فیلم توانست نمره ی 96 درصدی راتن تومیتوز، 97 درصدی متاکریتیک و 8.5 از IMDb را از آن خود کند.

داستان فیلم روانی محصول 1960

از این قرار است که منشی  Phoenix یعنی ماریون کرین به دلیل دزدیدن 40000 دلار از کارفرمای خود در حال فرار است. ماریون این کار را برای این که توانایی فرار با دوست پسر خود را داشته باشد انجام داده است. ماریون که با استرس فراوان در حال دور شدن از مامورین قانون است، به دلیل مواجه شدن با یک روز توفانی و بارانی به شدت خسته می شود و تصمیم می گیرد تا در Bates Motel  توقف شبانه ای داشته باشد. متلی که به شدت دور افتاده، زهوار در رفته و قراضه است!

اما چرا شخصیت زن اصلی روانی محصول 1960، باید در چنین جایی اقامت می کرد؟ به دلیل این که او از ترس پلیس در جاده های فرعی رانندگی می کرد و نمی توانست در آن شرایط با یک هتل مجلل مواجه شود! در Bates Motel ماریون با نورمن بیتس مواجه می شود، مرد جوانی که در ظاهر مودب است اما در همان حال به شدت عصبی است و از کوچک ترین مسائل به شدت آشفته می شود. نورمن علاقه ی فراوانی به تاکسیدرمی دارد و در رابطه با مادرش به طرز عجیبی مشکل دارد.

روانی محصول 1960

روانی محصول 1960

گرسنگی برنامه ریزی نشده!

ماریون گرسنه است و نورمن پیشنهاد می کند که آن ها با هم شام بخورند اما “مادر نورمن بیتس” به طرز بیمارگونه ای با این موضوع مخالفت می کند. نورمن به هر ترتیب شام را با ماریون صرف می کند. ماریون پیشنهاد می کند که نورمن مادرش را به یک موسسه روانی ببرد و نورمن به شدت ستیزه جویانه برخورد می کند.پس از رفتن ماریون به اتاق اش، نورمن او را از طریق روزنه ای که در دیوار تعبیه کرده دید می زند(!) ماریون شروع می کند به دوش گرفتن و “مادر” طی اقدامی وحشیانه او را در حمام به قتل می رساند!

در ادامه نورمن، جسد ماریون و پول ها را به همراه خودروی سواری او در باتلاقی در همان حوالی غرق می کند. او فکر نمی کرد که شاید روزی این مرداب توسط کارآگاهان کشف شود. در ادامه خواهر ماریون به همراه دوست پسرش برای نجات او به متل می روند. جسد خانم بیتس کشف می شود و نورمن به عنوان “دیوانه” شناخته می شود. به همین دلیل او را به آسایشگاه روانی انتقال می دهند و در آن جا نورمن بیتس برای همیشه به مادر خود “تبدیل می شود”.

سکانس حمام

سکانس حمام یکی از معروف ترین سکانس های تاریخ سینما است که فیلم برداری آن هفت روز به طول انجامید.