ذهن کودکان و نوجوانان حاصل‌خیز کشت‌زاری‌ست برای پرورش دانه‌های هنر و هر چیز دیگر. پدر و مادر باید همچون باغ‌بانی مهربان آن‌ها را پرورده و به آینده بسپارند. همان‌طور که در بوستان نیز گل‌ها و ریاحین متنوعی حضور دارند، ذهن کودکان و نوجوانان نیز باید مملوء از مفاهیم متعددی باشد. از این موارد می‌توان به منطق، هوش اجتماعی، خلاقیت، هنر و… اشاره کرد. دوره آموزش بازیگری امکانی برای رشد و پرورش این عزیزان را فراهم می‌کند. این دوره با ویژگی‌های خاص خود باعث تعالی ایشان شده و وارد جهانی نو می‌کندشان. بازیگری مخصوصاً در روزگار ما می‌تواند بسیار محبوب بوده و طرفداران زیادی داشته باشد در این مقاله قصد داریم به مسائلی در ارتباط با دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان بپردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان

برای ثمربخشی دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان وجود ویژگی‌هایی بسیار لازم است. از این موارد می‌توان به نکات زیر اشاره کرد.

شناخت روان‌شناسی کودکان

برای هر استادی که قصد آموزش به گروه سنی کودک و نوجوان را دارد لازم است تا با روانشناسی و ظرافت‌های این گروه سنی آشنا باشد. همان‌طور که قطعاً می‌دانید ویژگی‌های خاص کودک و نوجوانان آن‌ها را در معرض آسیب‌های جسمی و ذهنی بسیاری قرار می‌دهد. از این رو لازم است تا اساتید و هنرآموزان به طور کامل در این حوزه مطالعه کرده و تجربیات زیادی داشته باشند.

 روانشناسی کودکان

باید با روانشناسی کودکان آشنا بود

تقسیم هنرجویان براساس گروه سنی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان خوب تقسیم آن‌ها بر اساس گروه سنی است. متاسفانه بسیاری از آموزشگاه‌ها بدون توجه به این مهم کلاس‌ها را برگزار می‌کنند. این روش در نوع خود می‌تواند آسیب‌های بسیاری به روند آموزش و روحیه کودک و نوجوانان داشته باشد.

تقسیم هنرجویان براساس میزان مهارت

نکته بسیار مهم دیگر در کنار تقسیم‌بندی هنرجویان بر اساس گروه سنی تقسیم‌بندی ایشان بر اساس میزان مهارت است. تجربه ثابت کرده که اگر هنرجویان در سطحی پایین‌تر یا بالاتر از مهارت خود قرار گیرند دچار سرخوردگی می‌شوند. هر چند نباید توهم کرد که می‌شود کلاسی کاملاً یک‌دست ساخت! باری می‌توان اختلاف را به حداقل رساند.

 

ایجاد اشتیاق در دل بازیگران آینده

بازیگرانِ آینده یا هنر جویان کودک و نوجوانِ اکنون با بحران‌های زیادی مواجه خواهد شد. یکی از مهم‌ترین این بحران‌ها از دست دادن اشتیاق و انگیزه است. دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان باید به گونه‌ای طراحی شود تا به صورت دائمی معجون انگیزه و اشتیاق را بر وجود هنرجویان تزریق کند. برای مثال متد آموزشی هنر آموزان باید بر مبنای ارائه تکالیف ساده و تشویق و تعریف باشد تا هنرجویان کم‌سال به موضوع علاقه‌مندتر شوند. کلاس‌ها نیاید خسته کننده باشد! کلاس خسته‌کننده قاتل انگیزه برزگ‌سالان است چه رسد به کودکان و نوجوانان!

معرفی به پروژه‌های واقعی

از ویژگی‌های دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان خوب معرفی هنرمندان مستعد به پروژه‌های هنری متفاوت است. این موضوع شانس دیده شدن را به این عزیزان می‌دهد.

آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان

آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان

آموزشگاه بازیگری پانیذ

آکادمی بازیگری کودک و نوجوان پانیذ واقع شده در شرق تهران آماده پذیرایی از تمامی هنرجویان علاقه‌مند پایتخت و شهرهای حومه است. ویژگی‌های مثبت این آموزشگاه باعث شده است تا هنرمندان بسیاری در این موسسه پرورش یافته و وارد بازار کار در این صنعت شوند. اساتید آموزشگاه پانیذ با آشنایی از جدیدترین متدهای آموزشی با روان‌شناسی گروه سنی و کودک و نوجوان به خوبی آشنا بوده و ایشان را به سمت موفقیت راه‌نمایی می‌کنند.

 

جمع‌بندی

در این مقاله به ویژگی‌های یک دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان خوب پرداختیم و یکی از برترینِ این آموزشگاه‌ها را معرفی کردیم. شرکت در دوره‌های بازیگری پانیذ می‌تواند فرزند دل‌بندتان را در مسیر موفقیت قرار دهد. از ویژگی‌های مثبت این آموزشگاه می‌توان به اساتید مجرب و آگاه، تجهیزات مناسب، کادری حرفه‌ای و… اشاره کرد. امیدوارم که این مقاله برای‌تان مفید بوده باشد.