درس هایی از جنین هالی

با درس هایی از جنین هالی برای بازیگران همراه باشید. جنین هالی مدرس خوب بازیگری است که امروز قرار است با تعدای از نکات او برای بازیگران آشنا شویم. اولین نکته ای که جنین هالی به آن اشاره می کند این است که بازیگران جوان معمولا تمایل دارند تا خطوط مربوط به خودشان را بارها بخوانند و آن را حفظ کنند. این بسیار فوق العاده است اما مهم تر از آن، این است که بدانید، کل متن مربوط به نمایشنامه یا فیلم نامه و خصوصا صحنه ای که این مونولوگ یا دیالوگ از آن برخاسته باید بارها و بارها مورد خوانش بگیرد.

اهمیت تکمیل بودن اطلاعات

این که یک بازیگر فقط این را بداند که خودش به تنهایی قرار است چه حرفی بزند، هرگز دید کاملی به او نخواهد داد. به همین دلیل مهم است که از سایر کاراکترها و کل فضای موجود اطلاعات کافی داشته باشید. اگر معنی برخی از کلمه ها را نمی دانید آن را در فرهنگ لغت پیدا کنید. اصطلاحات، عبارات، حالات چهره ای، افراد و موقعیت ها را به دقت بررسی کنید.

هر چیزی که حس می کنید برای شما آشنا یا ملموس نیست بارها و بارها مورد بررسی قرار دهید و تا وقتی به کلی آن را درک نکرده اید، آن را رها نکنید.حتی می توانید از سایرین هم کمک بگیرید و سوالات تان را بپرسید. هر چه بیشتر بدانید به خودتان لطف کرده اید. شما باید موقعیت زمانی، موقعیت مکانی و حتی موقعیت تاریخی این قطعه را به خوبی آنالیز کنید. به این ترتیب خواهید توانست آن را اول تجسم و سپس پیاده کنید.

درس هایی از جنین هالی

درس هایی از جنین هالی

زمانی که حس می کنید برخی از جزئیات مهم در متن آورده نشده است، یک داستان پس زمینه ای ایجاد کنید که بتواند این حفره ها را بپوشاند. در مرحله ی بعد باید ابزار خود را به خوبی تنظیم کنید. ابزار یک بازیگر بدن اوست. به دنبال تکنیک هایی باشید که باعث می شود بدن شما به درستی تنظیم شود. سپس روی آن تکنیک ها کار کنید. تمرین صدا و لحن هم برای یک بازیگر بسیار مهم است و همین طور مهارت های حرکتی که باید همزمان در نظر گرفته شود تا یک بازیگر بتواند ابزار خود را به خوبی آماده کند و به یک کل دست یابد.

ساپورت فیزیکی لازم است تا مخاطب فکر کند که این کاراکتر واقعی و حقیقی است. این که قادر باشید آواز بخوانید، برقصید و بجنگید همگی کمک می کند که به عنوان یک بازیگر ماهر بیش تر از دیگران برای بازی در نقش های مختلف انتخاب شوید. بنابراین تلاش کنید که در زمینه های مختلف مهارت یاد بگیرید.