جزیره شاتر محصول 2010

جزیره شاتر محصول 2010 یک فیلم هیجان انگیز در ژانر روان شناختی و نئو نوآر است که به کارگردانی مارتین اسکورسیزی ساخته شده است. در این اثر لئوناردو دی کاپریو، مارک رافالو، بن کینسلی، میشل ویلیامز، امیلی مورتیمر و پاتریشیا کلارکسون بازی کرده اند.

فیلم در تاریخ سیزدهم  فوریه ی 2010 در برلین و در نوزدهم فوریه ی همان سال در ایالات متحده ی امریکا اکران شد. مدت زمان جزیره شاتر محصول 2010 صد و سی و نه دقیقه بوده و زبان آن انگلیسی است. با این که بودجه ی ساخت آن هشتاد میلیون دلار بوده است، موفق شد به فروش دویست و نود و چهار و هشت دهم میلیون دلاری دست پیدا کند.

داستان فیلم

و یا به عبارتی پیرنگ کلی آن از این قرار است که در سال هزار و نهصد و پنجاه و چهار، مارشال تدی دنیلز منصوب می شود تا درباره ی ناپدید شدن یک بیمار از بیمارستان اشکلیف در جزیره شاتر در بوستون تحقیق و بررسی کند. به نظر می رسد تدی در این راه بسیار مصمم است و برای یافتن حقیقت از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. البته شایان ذکر است که مارشال تدی دنیلز در حقیقت یک سری دلایل و سائق های نیرومند شخصی و فردی دارد که او را به این جزیره راهنمایی کرده است.

پیش از این که مارشال بتواند کار زیادی را از پیش ببرد، با گروهی از پزشکان پلید و بدطینت مواجه می شود که مجموعه ای از درمان های غیراخلاقی را روی بیماران روانی خود پیاده می کنند. کم کم در خلال فیلم، پیرنگ بسیار تو در تو و پیچیده می شود. دیگر نمی دانیم باید به مارشال و نقطه نظرات او اعتماد کنیم یا به سخنان پزشکانی که به نظر می رسد بویی از انسانیت نبرده اند!

پزشکان از این که مدارک لازم برای تحقیقات گسترده ی مارشال را در اختیار او قرار دهند امتناع می ورزند. به دنبال یک طوفان، مارشال شروع می کند که به همه چیز شک کند. مثلا درباره ی خاطرات و حافظه اش، درباره ی شریک زندگی اش و همچنین درباره ی این که آیا واقعا مشاعرش را از دست داده یا نه!

جزیره شاتر محصول 2010

جزیره شاتر محصول 2010

و سخن پایانی

فیلم از یک زمان به بعد کاملا دوپهلو می شود و این که کدامین ایده درست است، کاملا بر عهده ی مخاطب قرار داده می شود. بازی زیبای لئوناردو دی کاپریو واقعا به عنوان یک ستون محکم برای قوی شدن فیلم جزیره شاتر عمل کرده است. تماشای این فیلم روان شناختی را به همه ی طرفداران این ژانر توصیه می کنیم. اگر بازی های دی کاپریو را دوست دارید تلقین محصول 2010 را هم ببینید.