رویای بازیگر شدن و شهرت ناشی از آن، همیشه در ذهن بسیاری از ما از دوران کودکی و نوجوانی وجود داشته است. در سال های دور، معمولا خانواده ها بازیگری را شغل مطمئن و مناسبی برای فرزندان خود نمی­دانستند. با دنبال کردن حرفه بازیگری مخالف بودند. تعداد کلاس­ها و ثبت نام برای بازیگری هم آنقدر زیاد نبود که هر کسی که در خود استعداد بازیگری می­دید، راه ساده و در دسترسی برای رسیدن به هدف و آرزوی خود ببیند. به این ترتیب خیلی از استعداد های خوب و برتر در این زمینه به مرحله شکوفایی نمی ­رسید.

آموزشگاه های بازیگری

در سال­های گذشته کسی که استعداد بازیگری را در خود می­ دید و عاشق این حرفه بود باید از خود توانایی زیادی نشان می ­داد. فیلم­های زیادی می ­دید. پای ثابت سالن تئاتر و سینما می­ شد. مطالعات زیادی در این حوزه می­ کرد تا خانواده قانع و راضی به ثبت نام برای بازیگری و دنبال کردن این حرفه برای فرزند خود می­ شدند.

اما با گسترش آگاهی و رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات  بسیاری از خانواده­ های ایرانی راجع به استعداد­های گوناگون فرزندان خود دقیق تر شدند و توجه زیادی به آن می ­کنند. آموزشگاه­های بازیگری زیادی تاسیس شدند و راه برای پرورش استعداد بازیگری راحت ­تر فراهم شد.

آموزشگاه بازیگری

آموزشگاه بازیگری

کشف استعداد بازیگری

نکته قابل توجه و بسیار مهم این هست که کشف استعداد بازیگری، کاری نیست که والدین از عهده ارزیابی آن بربیایند. برای اینکه متوجه شد، کودکی که به بازیگری علاقه دارد تا چه حد قادر به ایفای نقش جلوی دوربین­های تلویزیون یا سینما یا صحنه تئاتر هست،باید از کارشناسان این حوزه کمک گرفت. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که گاهی شخصی استعداد ذاتی بازیگری را دارد اما بنا به شرایط فرصت بروز و نمایش استعداد را نداشته است. مثلا کودک باهوش و با استعدادی را در نظر بگیرید که به­خاطر ارتباطات کمی که داشته ابتدا خجالتی به نظر می­رسد. اما با گسترش دوستی ها و ارتباطات کم کم بعد اجتماعی این کودک فعال­تر می­شود.

شروع آموزش بازیگری

بعد ازینکه فرآیند استعدادیابی و بررسی شرایط روحی و رفتاری کودک انجام شد و به این نتیجه رسیدند که این کودک یا نوجوان استعداد بازیگر شدن را دارد، آموزش شروع خواهد شد.

از آنجایی که کودکان، تلاشی برای تظاهر کردن نمی کنند و احساسات خود را واقعی جلوه می­دهند، پرورش استعداد بازیگری از دوران کودکی راحتتر از دوران بزرگسالی است. البته که برای کسی که علاقه­ مند است و توانایی بازیگری را در خود می­ بیند، هیچ­وقت برای شروع دیر نیست. سینما به همه رده های سنی، کودک، نوجوان، جوان و پیر همیشه نیاز دارد.

کلاس بازیگری

کلاس بازیگری

کلاس بازیگری

برای آموزش و پرورش کودک و نوجوان علاقمند و با استعداد در مسیر بازیگری، باید به سراغ آموزشگاه­های معتبر آموزش بازیگری رفت تا با آموزش ها و نظارت­های دقیق، به او کمک کرد تا به سطح خوب و قابل قبول در بازیگری برسد.

البته در مسیر آموزش و پرورش کودک با استعداد و علاقمند، تنها کلاس رفتن شرط کافی نمی­تواند باشد. بلکه باید شرایط محیطی فرهنگی هم برای او مهیا شود و کتاب­ها و فیلم­های مناسب به کودک معرفی و ارائه شود. کتاب ها و فیم هایی که به رشد بیشتر کودک و فهم دقیق تر او از بازیگری و به طور کلی دنیای سینما کمک ­کند.

مطلب مهم بعدی معاشرت هر چه بیشتر کودک با دیگران و عناصر محیطی پیرامون خودش هست که کمک زیادی به رشد جهان بینی او از پدیده های اطراف و پرورش خلاقیت و قوه تخیل او خواهد شد.  پرورش مهارت های ارتباطی و خلاقیت به پیشرفت بازیگری راحتتر و روان­تر او منجر خواهد شد.

کلام آخر

برای خانواده­ هایی که به علاقه و استعداد و رشد کودک و نوجوان خود در زمینه بازیگری اهمیت می­ دهند، پیدا کردن آموزشگاه بازیگری معتبری که تمام امکانات و شرایط محیطی و فردی را دارا باشد، کار ساده ای نیست. اما آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان پانیذ یکی از بهترین آموزشگاه های بازیگری است. پانیذ با بهره گیری از اساتید متخصص و باتجربه به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای روی پرورش استعداد بازیگری و سلامت روانی دلبند شما آماده ی پذیرش  عزیزان شما جهت ثبت نام برای بازیگری و آموزش آن ها در محیط خارق العاده و جذاب می­ باشد.