بهترین‌های سینمای جنگ

جنگ شمشیر بی‌رحمی است که اگر به جان تنه کشوری بیفتد تلفات و صدمات جبران‌ناپذیری حتی تا سال‌ها بعد به آن وارد می‌کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین‌های سینمای جنگ بپردازیم. در این مقاله با لیست متفاوتی ازآنچه تاکنون خوانده‌اید مواجه می‌شوید.

شیار 143

داستان مادر پیر کرمانی که منتظر جنازه پسرش است؛ او همین یک پسر را داشته و بسیار هم دوستش داشت. عاشقانه این مادر و پسر لحظات نابی را خلق می‌کند و انتهای فیلم که باعث اشک نه هق‌هق تماشاگر می‌شود…اگر مادر باشید و تجربه در آغوش گرفتن نوزادتان و لالایی خواندن برایش را داشته باشید تاب دیدن صحنه‌های آخر این فیلم را ندارید.

به‌وقت شام

چه کسی می‌تواند چشمانش را به روی جنایت‌های داعش در خاورمیانه ببندد. فیلم به‌وقت شام درباره پدر و پسر خلبانی است که برای نجات جنگ‌زدگان سوری به شام می‌روند. این فیلم رویارویی مستقیم ایران و مردم سوریه را با داعشی ها نشان می‌دهد. چچنی هایی که به‌قصد غارت و تجاوز و به نام دین وارد کشورهای اسلامی شدند و در سودای برپایی دولت اسلامی عراق و شام دست به تجاوز و قتل و غارت زدند.

فهرست شیندلر

هنوز هم فکر میکنم بهترین فیلم با موضوع جنگ جهانی دوم که نه، اصلاً بهترین فیلم با موضوع جنگ همین فهرست شیندلر است. اولین بار که این فیلم را دیدم؛ اصلاً از یاد نمی‌برم چقدر پایان فیلم اشک ریختم. هولوکاست خواه واقعیت داشته باشد و خواه افسانه باشد این فیلم شما را با مظلومیت جنگ‌زدگان آشنا می‌کند.

دشمن پشت دروازه

داستان درباره‌ی تک تیراندازی است که در جبهه روسیه می‌جنگد. آلمان‌ها برای مقابله با او یک تک‌تیرانداز پرقدرت آلمانی می‌فرستند و…داستان جنگی بی‌رحمانه که حتی به زنان و کودکان هم رحم نمی‌کند.جنگی که کودکان را به طناب دار می‌آویزد.

تا جایی که پاهایم توان رفتن داشت

فیلمی که با دیدنش، تصمیم میگرید قدر زندگی‌تان را بدانید. قدر سلامتی‌تان را. قدر اینکه تحت تعقیب نیستید. داستان مردی که از اردوگاه کار اجباری در سیبری به سمت وطنش فرار می‌کند. جنگ جهانی عجب جنگ عجیبی است. از زاویه دید روس‌ها ببینید دلتان برای روس‌ها می‌سوزد و اگر مثل این فیلم از نگاه آلمان‌ها ببینید دوست دارید برایشان اشک بریزید.

بربادرفته

بربادرفته فیلمی عاشقانه با مضمون جنگ است. در این فیلم حوادث و ماجراهایی را می‌بینیم که تحت تأثیر جنگ بین دو کشور همسایه است. فرقی نمی‌کند جنگ کجا با کجا باشد؟ چند سال طول بکشد و…جنگ،جنگ است با همان خشونت. جنگی که در این فیلم مشاهده میکنیم جنگی است که عواطف انسانی را می خشکاند.

پیانیست

فیلم سینمایی پیانیست داستان واقعی زندگی یک پیانیست یهودی به نام ولادیسلاو اشپیلمان (با بازی آدرین برودی) است. این فیلم داستان پیانیستی که برای زنده ماندن در شهر خودش به‌سختی تلاش می‌کند را روایت می‌کند. جنگیدن شخص اول داستان برای حفظ جانش و حفظ زندگیش پیرنگ کلی داستان است.

کازابلانکا

سینمای جنگ

سینمای جنگ

فیلم Casablanca “کازابلانکا” محصول سال ۱۹۴۲، داستان عشقی که به ناکامی می‌انجامد.این فیلم یکی از بهترین‌های سینمای جنگ است. دلیل این ناکامی جنگ است، جنگی که بی‌رحمانه تیشه به ریشه احساسات انسان‌ها زده است. معمولاً صحنه خداحافظی همفری بوگارت و اینگرید برگمن بخش جذاب سریال است. از موسیقی فوق العاده فیلم که بگذریم آمیخته کردن مسائل جنگی و مهاجرت ازجمله بخش‌های مهم این فیلم است.

نامه‌ای از ایووجیما

داستان این فیلم سال 1945 و روزهای آخر جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشد. این داستان روایتگر روزهایی است که نیروهای آمریکایی قصد تصرف جزیره ایووجیما را دارند. این در حالی بود که رهبران ژاپنی آن جزیره را به‌عنوان فرصت نهایی مقابله با دشمن می‌شمردند. داستان درباره تلاش‌های ژنرال کوریبایاشی است که مدتی در ایالات‌متحده زندگی کرده و چون احساس می‌کند نان‌ونمک آمریکایی‌ها را خورده برایش مقابله با آنان دشوار است و…

دیدن جنگ از زاویه ژاپن و مردم ژاپن نیز بسیار دردناک است. ژاپنی که شکست خورد و ناگهان با اشغال آمریکایی‌ها مواجه شد. آمریکایی‌ها که در خیابان به مردم لبخند می‌زدند و به آنان شکلات تعارف می‌کردند.

کوهستان سرد

داستان عاشقانه زنی که همسر چند روزه اش را برای رفتن به جنگ از دست می‌دهد. او می ماند در روستای همسرش تلاش می کند، زندگی می کند و منتظر برگشت همسرش می ماند. داستان عاشقانه ای تحت تاثیر جنگی بی رحم درون مایه این فیلم است.

بی‌شک یکی از دلایل موفقیت این فیلم‌ها موفقیت نقش‌آفرینی بازیگران این فیلم‌هاست. بازیگرانی که به‌خوبی نقش خود را در جنگ درک کرده‌اند حتی اگر تاکنون یک تفنگ هم از نزدیک ندیده باشند.

آموزشگاه پانیذ به شما کمک می‌کند تا کودکان خود را در محیطی بگذارید تا تمامی آموزش‌های بازیگری را دریافت کنند.