راه‌های زیادی برای رسیدن به قله بازیگری وجود دارد. از جمله آنها می‌توان به دانشگاه هنر، کلاس‌های بازیگری و غیره اشاره کرد. حال با توجه به این که تمامی این راه‌ها هزینه و زمان زیادی را می‌طلبد، انتخابی هوشمندانه می‌تواند از پشیمانی در آینده جلوگیری کند. برای انتخاب مناسب ابتدا باید شرایط خود را در نظر گرفت و سپس به گزینش راه‌ها دست زد. در این مقاله قصد داریم به پاسخ این پرسش که آیا کلاس بازیگری می تواند در روند موفقیت هنرجو موثر باشد یا نه بپردازیم.

کلاس بازیگری چیست؟

همانطور که از اسمش مشخص است کلاس بازیگری کلاسی است تخصیص شده برای آموختن، تجربه و تمرین هنر بازیگری. این کلاس‌ها معمولاً در گروه‌های ۵ تا ۱۲ نفری تشکیل می‌شوند. در این نوع کلاس‌ها یک مربی کارآزموده نیز حضور دارد تا با ارائه تمرین هنرجویان را به موفقیت نزدیکتر کرده و از این هم مهم‌تر ایرادات تمرینی آن‌ها را اصلاح کند. حضور یک مربی با تجربه می‌تواند مسیر بازیگر شدن شما را بسیار هموار کرده شما را به اهدافتان نزدیک تر کند.
کلاس های بازیگری مکانی مناسب برای رشد مهارت‌های مورد نیاز بازیگری است. این مهارت‌ها به طور عمده به دو بخش بدن و بیان تقسیم می‌شوند. در قسمت بدن بازیگر آموزش می‌بیند که چگونه بر روی تک تک عضلات بدن خود تسلط پیدا کرده و آنها را در جهت ایفای کاراکتر به کار ببندد. بیان نیز به تقویت اندام های گفتاری هنرجو می پردازد و باعث می‌شود هنرجو دایره اصوات و احساسات بیان خود را افزایش دهد. معمولاً در کلاس‌های تخصصی‌تر این دو حوزه از هم جدا شده و هر یک را به استادی متخصص محول می‌شود.

آموزشگاه بازیگری پانیذ

آموزشگاه بازیگری پانیذ

مزایای کلاس بازیگری

پیش از همه باید گفت که مزیت بودن یا نبودن چیزی موضوعی کاملاً نسبی است و ممکن است آنچه مزیت این نوع کلاس‌ها در نظر گرفته شده برای افرادی جزو معایب باشد. به هر حال ما این مقاله را برای عموم هنرجویانی که قصد دارند بازیگر شوند نوشته‌ایم و بررسی و انتخاب نهایی را به خود هنرجو می سپاریم تا با سبک و سنگین کردن شرایط خود بهترین مسیر را انتخاب کند. باری کلاس بازیگری دارای مزایای بسیاری است؛ از این موارد می توان به نکات زیر اشاره کرد.

آموزش در کم‌ترین زمان ممکن

این یک نکته بسیار مشخص است که هنرجویان در کلاس بازیگری بسیار زودتر از دانشکده های هنر به مهارت بازیگری دست می‌یابند. شاید علت این امر محدود بودن تعداد هنرجوها همچنین تخصصی‌تر بودن کلاس ها باشد.

ورود آسان

نکته مهم کلاس بازیگری آن است که شما برای ورود نیازمند به شرکت در هیچ کنکور یا آزمون خاصی نیستید. برخلاف دانشگاه که شما باید زمان زیادی را صرف مطالعه دروس نظری کرده تا شاید بتوانید از عهده کنکور بربیایید. کسانی که خواهان شرکت در کلاس‌های آزاد بازیگری‌اند می‌توانند از حضور خود در کلاس ها و استفاده از اساتید مطمئن باشند و استرسی را در این زمینه تجربه نخواهند کرد.

زمان‌بندی منعطف

در کلاس آزاد بازیگری دست شما تا حدودی برای انتخاب زمان کلاس باز است. اتفاقی که در دانشگاه رخ نمی دهد. در ضمن دانشجو بودن به عنوان یک شغل تلقی می‌شود و از فرد دانشجو توقع می رود که بخش عمده‌ای از زمان زندگی خود را صرف کلاس رفتن و مطالعه کلاسی کند. در صورتی که زمان برگزاری کلاس های آزاد بازیگری بسیار محدود و منعطف‌تر است. نکته دیگر دروس تئوری سینما و هنر است که در دانشگاه ها تدریس می شود؛ البته که دانستن این مفاهیم برای هنرجو واجب است اما حضور در این کلاس ها زمان زیادی را می طلبد که برای افراد شاغل ممکن نیست. باری در کلاسهای آزاد بازیگری مطالعه این موارد به هنرجو واگذار شده است.

جمع بندی

در این مقاله درباره کلاس بازیگری و مزایای آن صحبت کردیم. آموزشگاه پانیذ یکی از برترین آموزشگاه های بازیگری برای تمامی رده های سنی است. این آموزشگاه در شرق تهران واقع شده که می‌تواند پذیرای تمام همشهری‌های تهرانی و ساکنان شهرهای حومه باشد. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد