در روزگار ما بازیگری یکی از پرطرفدارترین شاخه‌های هنری است که دل پیر، جوان و حتی کودکان را بوده است. بازیگری توانایی خلق شخصیتی تازه در جلد خود است. بسیاری به غلط گمان می‌کنند که بازیگر بودن امری فطری‌ست و برخی از افراد از بدو تولد بازیگرند و دیگرانی که از این موهبت برخوردار نیستند هرگز نمی‌توانند بازیگر شوند. بدون شک این گزاره آخر کاملاً غلط بوده و عکس آن صحیح است. گرچه که نمی‌توان از استعداد ذاتی برخی چشم پوشی کرد اما بسیار دیده شده هنرجویان باپشتکار طی یک برنامه آموزش حرفه ای بازیگری، رشد بیش‌تری نسبت به افرادی که تنها استعداد دارند داشته‌اند. باری اصلی‌ترین عامل موفقیت هنرجویان بازیگری پشتکار است و پشتکار.
در مورد کودکان و نوجوانان عزیز مسئله کمی بغرنج‌تر است. شرایط سنی و روحیه خاصه این عزیزان باعث پیچیده‌تر شدن روند هنرآموزی خواهد شد. در این مقاله قصد داریم در ضمن بررسی این شرایط خاص به معرفی یکی از برترین دوره‌های آموزش حرفه‌ای بازیگری کودک و نوجوان در تهران بپردازیم. همراه ما باشید.

 

شرایط خاص آموزش حرفه ای بازیگری به کودکان و نوجوانان

گفتیم که آموزش بازیگری به کودکان شرایط خاص خود را دارد. در زیر به چندی از این شرایط اشاره خواهیم کرد.

 

روحیه حساس

همان طور که قطعاً می‌دانید کودکان و نوجوانان به دلیل لطافت طبع‌شان روحیه حساسی دارند. گاه یک اشتباه می‌تواند ضربه‌ای مهلک به آینده و حال ایشان بزند. از این رو واجب است تا آموزش حرفه ای بازیگری بدیشان به گونه‌ای تنظیم شود که با شرایط روحی آن‌ها وفق پیدا کند. اساتید این‌گونه دوره‌ها باید تجربه بسیاری در رابطه با کودکان و نوجوانان داشته باشند.

روحیه حساس

کودکان و نوجوانان به دلیل لطافت طبع‌شان روحیه حساسی دارند

 

حفظ انگیزه

یکی از دشوارترین بخش‌های آموزش به کودکان حفظ انگیزه ایشان است. این موضوع برای بزرگترها نیز دشوار به نظر می‌رسد دیگر چه رسد به کودکان و نوجوانان! دوره آموزش حرفه ای بازیگری کودک و نوجوان باید به گونه‌ای تنظیم شود که با مکانیسم‌های تشویق نه‌تنها منبع انگیزه آن‌ها حفظ شود، بلکه به مرور پروارتر نیز گردد. برای حصول این مهم گاه نیاز به تشویق است و نیاز به تحذیر. اساتید حرفه‌ای بازیگری کودک و نوجوان به خوبی می‌دانند که چگونه می‌توان به حفظ انگیزه هنرجویان کمک کرد.

 

متد آموزش مناسب

متد دوره آموزش حرفه ای بازیگری کودک و نوجوان باید به‌روز باشد. جهان ما جهان تغییر است و این تغییر در شیوه آموختن نیز رخ می‌دهد. آموزشگاه و اساتید این گونه دوره ها باید مطالعه زیادی در مورد چگونه آموزش دادن داشته و به منابع سطح اول رجوع کنند. هر چه‌قدر که متد آموزشی پیش‌رفته‌تر باشد، هنرجویان نیز هنرمندان پیش‌رفته‌تری خواهند شد.

 

حفظ تمرکز

یکی از دشوارترین مسائل برای هنرآموزان کودک و نوجوان حفظ تمرکز است. دوره آموزش بازیگری خوب دوره‌ای‌ست که این ضعف را پوشش داده و آن را تقویت کند. می‌توان از انواع مراقه، تکنیک‌های نقاشی، موسیقی و یا بسیاری دیگر استفاده کرد. این استاد است که باید شیوه مناسب را انتخاب کند. انتخاب شیوه غیر اصولی نه تنها جواب‌گو نیست بلکه ممکن است آسیب‌های جدی‌ای را به کودکان و نوجوانان برساند. در ضمن استاد خوب می‌تواند تمرکز کودکان را چنان افزایش داده تا در آینده زندگی موفق‌تری داشته باشند.

 حفظ تمرکز

از مسائل برای هنرآموزان حفظ تمرکز است.

 

آموزشگاه بازیگری پانیذ

آموزشگاه پانیذ آموزشگاهی‌ست در شرق تهران. این آموزشگاه در طول فعالیت خود پذیرای هنرجویان بسیاری بوده و آن‌ها را به سوی موفقیت هدایت کرده است. دوره آموزش حرفه ای بازیگری کودک و نوجوان این آموزشگاه به‌گونه‌ای طراحی شده تا با دارا بودن تمامی نکات مثبت فوق، هنرمندانی باسواد و ماهر را به جامعه هنری کشور و جهان معرفی کند.

 

جمع‌بندی

آموزش حرفه ای بازیگری کودک و نوجوان بسیار حساس است. برای نیل به این هدف نیاز به یک دوره خاص و سخته است. در این دوره خاص باید با توجه به ویژگی‌های روانی کودکان به آموزش پرداخت و ایشان را به سمت موفقیت ره‌نمون ساخت. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های این دوره پرداخته و در نهایت یکی از برترین آموزش‌گاه‌های بازیگری کودک و نوجوان را معرفی کردیم. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.