بازیگری یکی از هنرهای مورد توجه در دوران زندگی ماست. شاید در هیچ دوره‌ای بازیگران به چنین معروفیت و محبوبیتی که کنون تجربه می‌کنند دست نیافته بودند. اگر در خیابان به صورت اتفاقی افراد را نگاه داشته و نظر ایشان را درباره بازیگری بپرسید خواهید دریافت که اکثر قریب به اتفاق آن‌ها به بازیگری علاقه‌مندند. بیشتر این افراد کوچک‌ترین چیزی از هنر بازیگری نمی‌دانند و تنها به مواهب مادی و اجتماعی آن نظر دارند. در واقع این اشخاص به ثروت و شهرت عشق می‌ورزند نه به این هنر سترگ. با این حال اگر حس میکنید که جدا از ثروت و شهرت به هنر بازیگری و آن چه بازیگر باید باشد علاقه‌مندید و می‌توانید سختی های زیادی را تحمل کنید، بهتر است در دوره آموزش حرفه ای بازیگری شرکت کنید.
بازیگری نیز مانند هر حرفه دیگری نیازمند سال‌ها ممارست و پشت‌کار است. البته باید توجه کرد که پشتکار زمانی می‌تواند ما را به نتیجه مطلوب برساند که زیر نظر استادی مجرب فعالیت کرده و رفع اشکال شویم. در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایطی بپردازیم که به وسیله آن هنرجو می‌تواند بازیگری حرفه‌ای شود. با ما همراه باشید.

 

بازیگر حرفه‌ای کیست؟

پیش از ورود به بحث اصلی باید مشخص کنیم که از دید ما بازیگر حرفه‌‌ای کیست. به عبارتی ساده بازیگری حرفه‌ای است که بتواند با نقش خود ارتباط برقرار کرده و آن را به بهترین نحو ممکن زنده کند. بازیگر حرفه ای باید اخلاق حرفه‌ای نیز داشته باشد و تنها بر روی هنر خود متمرکز شود و از حواشی بی‌جا بپرهیز. بازیگر حرفه‌ای می‌داند که چگونه با سایر عوامل و همچنین مخاطبین رفتار کرده تا نه تنها به فیلم آسیبی نرسانند بلکه باعث بهتر دیده شدن آن نیز شود.

 

چگونه بازیگر می‌تواند حرفه‌ای شود

حرفه‌ای شدن برای بازیگر امری تدریجی‌ است. نمی‌توان از کسی انتظار داشت که یک شبه حرفه‌ای شود. با این حال عوامل بسیاری در آموزش حرفه ای بازیگری دخیل‌اند.

بازیگر

حرفه‌ای شدن برای بازیگر امری تدریجی‌ است

کسب تجربه

تجربه می‌توانند به مرور زمان یک بازیگر خام را به بازیگری پخته تبدیل کند. بودن در پروژه‌های متعدد خود یک دوره آموزش حرفه ای بازیگری است. صدالبته که ما نیز معتقدیم تجربه کردن برترین نوع آموختن است اما باید قبول کرد که ایرادی در اتکا کامل به تجربه وجود دارد و آن این است که بازیگر ناچار است تمام شرایط بد و خوب را به شخصه سپری کرده و ضربه‌های بزرگی بخورد.

 

مطالعه زندگی‌نامه بازیگران بزرگ

یکی دیگر از دوره‌های خودخوان آموزش حرفه ای بازیگری مطالعه زندگی‌نامه بازیگران بزرگ است. برای بازیگران جوان واجب است تا به مطالعه تجربیات بزرگان مبادرت ورزند و نکات مهمی را از آن استخراج کنند. گاه بازیگران بزرگ در جوانی دست به اشتباه‌هایی زده‌اند؛ بازیگران جوان پس از مطالعه این موارد می‌توانند از تکرار این اشتباهات بپرهیزند. از سوی دیگر بازیگران بزرگ گاهی در نوشته‌هایشان نصیحت‌های مفیدی کرده‌اند که برای بازیگران کم‌تجربه‌تر می‌تواند مفید باشد.

 

حضور در کلاس‌های آموزش حرفه ای بازیگری

کلاس‌های آموزش حرفه ای بازیگری به وجود آمده‌اند تا علاقه‌مندان بازیگری را در هر سطحی که هستند جذب کرده و به اوج برسانند. در این کلاس‌ها اساتیدی باتجربه وجود دارند تا علاوه بر آموختن تکنیک‌های بازیگری به هنرجویان انتقال تجربه را نیز انجام دهند. اساتید کلاس‌های آموزش حرفه ای بازیگری باید سالیان سال خاک صحنه را خورده باشند و با مشکلات متعددی مواجه شده باشند.

کلاس‌های بازیگری

حضور در کلاس‌های بازیگری به هنرآموزی منجر می‌شود!

آموزشگاه بازیگری پانیذ

آموزشگاه بازیگری پانیذ از معدود آموزش‌گاه‌هایی‌ست که علاوه بر آموزش کامل تکنیک‌های بازیگری، آن‌ها را در جاده حرفه‌ای شدن قرار می‌دهد. اساتید این آموزشگاه از باتجربه‌ترین اساتید بازیگری کشور‌ند که می‌توانند با مهارتی مثال زدنی تجربیات خود را به هنرجویان منتقل کنند. از سوی دیگر هنرجویان مستعد توسط آموزشگاه پانید به پروژه‌های مهم تئاتر و فیلم معرفی می‌شوند.

 

جمع‌بندی

بازیگران از چه طُرُقی حرفه‌ای می‌شوند. در این مقاله درباره روش‌های آموزش حرفه ای بازیگری صحبت کرده و در نهایت به معرفی یکی از برترین آموشگاه‌های حرفه‌ای بازیگری در تهران پرداختیم. امیدوارم که این مقاله برای‌تان مفید بوده باشد.