بازیگری هنری است آمیخته با ذوق و قریحه و استعداد و علوم دیگر که وقتی به مرحله نمایش می­رسد در چشم بیننده یک جادو خلق می­کند. مهم­ترین سوالی که در ذهن علاقه­مندان این رشته وجود دارد این است که بهترین راه وارد شدن به عرصه بازیگری چیست؟ چه کلاسی برویم؟ کدام استاد،آموزش بازیگری حرفه­ ای می­دهد؟ و سوالاتی از این دست.

روش­های آموزش بازیگری حرفه­ ای

برعکس ظاهر شیک و پرزرق و برق بازیگری و شهرت و معروفیتی که همه آن را می­بینند، رسیدن به حرفه بازیگری کار سخت و پرتلاشی است. بعد از بازیگر شدن هم به دلیل فضای رقابتی،نگهداری آن موقعیت سخت­تر هم می­شود.

سه روش برای آموزش بازیگری حرفه­ ای وجود دارد.

  • روش آکادمیک و دانشگاهی
  • شرکت در کلاس بازیگری و آموزشگاه­های بازیگری
  • به صورت خودآموز و تهیه پکیج­های بازیگری

تست بازیگری

بعد از طی هر کدام از این روش­ها شما باید چند تست بازیگری مهم را تمرین کرده و همیشه آماده اجرای آن باشید.

حتی اگر کسی مدرک بازیگری نداشته و دوره­ای هم شرکت نکرده باشد هم میتواند برای محک زدن استعداد خودش تست بازیگری بدهد. شانس خود را امتحان کند.

از مزایای دادن تست بازیگری در ابتدای راه این است که شما متوجه می­شوید در این زمینه استعداد دارید یا خیر. آموزشگاه­های بازیگری برای سنین مختلف از دوران کودکی و نوجوانی امکان برگزاری تست را فراهم می­کنند.

آمادگی تست بازیگری

به نکات زیر برای آمادگی تست بازیگری توجه کنید:

  1. درباره سبک­های بازیگری مطالعه کنید یا اگر می­خواهید کودک و نوجوان خود را برای تست آماده کنید نکاتی درباره این سبک­ها به او ارائه کنید.
  2. چند مونولوگ مختلف از فیلم­های مختلف را حفظ کنید و تلاش کنید احساسات نهفته در جملات را از طریق زبان بدن و حرکات چهره به خوبی بیان و منتقل کنید.
  3. حتما تا می­توانید فیلم در ژانر­های مختلف ببینید و به سبک بازی بازیگران هم سن و سال خود دقت کنید.
  4. سعی کنید تا جای ممکن کتاب و مقاله­های معتبر راجع به بازیگری بخوانید.
  5. درباره بازیگرهای موفق بخوانید. راجع به گذشته و مسیری که برای موفقیت طی کرده­اند تحقیق کنید.
  6. تا می­توانید جلوی آینه بایستید و تمرین کنید. به زبان بدن و حرکات چهره خود دقت کنید تا مسلط­تر شوید.
  7.  برای دوستان یا اعضای خانواده تان مونولوگ­هایتان را اجرا کنید و خود را در شرایط تست واقعی تصور کنید. اگر جدی گرفته نشدید یا احیانا مورد تمسخر وشوخی واقع شدید اصلا اهمیت ندهید. به تمرین و پشتکار خود ادامه دهید.
  8. از تمرین­های خود فیلمبرداری کنید. فیلم اجرای خود را بارها ببینید و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.
  9. روزانه برنامه تمرینی ورزشی داشته باشید چرا که برای یک بازیگر انعطاف و قابلیت­های بدنی خیلی اهمیت دارد مخصوصا در هنر تئاتر.

 

تست بازیگری

تست بازیگری

بهترین آموزشگاه بازیگری حرفه­ ای

 سرفصل­های آموزش بازیگری توسط اداره محترم ارشاد مشخص شده است. پس در آموزش­های تئوری آموزشگاه­ها تفاوت زیادی ندارند. آموزش­های عملی و تمرین­هایی که به شما می­دهند و نظم و برنامه­ریزی آموزشگاه بسیار مهم­تر هستند.حتما در مورد اساتید آموزشگاه و رزومه آن­ها تحقیق کنید و مطمئن شوید که کلاس­ها توسط همان اساتید برگزار می­شود. یکی دیگر از فاکتور­های مهم برای انتخاب آموزشگاه برای آموزش بازیگری حرفه­ ای ، توجه به هنرجویان موفق خروجی آموزشگاه است. توجه کنید که آموزشگاه مورد نظر حتما مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشته باشد. با توجه به علاقه افراد زیاد به این حرفه و رونق کلاس­های بازیگری افراد سودجو هم در این حوزه فعالیت می­کنند.

آموزش بازیگری حرفه­ ای برای کودکان

آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان پانیذ یکی از تخصصی ترین آموزشگاه های بازیگری حرفه ای در تهران است. این آموزشگاه  بصورت کاملا تخصصی با کیفیت بالا به آموزش بازیگری کودک و نوجوان می­پردازد.

هدف آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان پانیذ صرفا، آموزش و پرورش بازیگر نیست. بلکه ارتقای سلامت روانی کودکان و نوجوانان هم هست. افزایش قدرت ارتباطات موثر و اعتماد به نفس از نتایج  تمرین­هایی است که انجام می­دهند. اینکه چگونه با حرکان بدن و چهره خود بتوانند عمیق­ترین احساسات خود را بروز دهند، به سلامت روانی آن­ها در دوران بزرگسالی کمک بسیاری خواهد کرد.

در این نوشتار شما با روش­های آموزش بازیگری حرفه­ ای آشنا شدید، نکاتی راجع به تست بازیگری و آمادگی برای آن خواندید. با ویژگی­های بهترین آموزشگاه بازیگری و آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان پانیذ آشنا شدید.