آموزش بازیگری بسیار پیچیده است. پیچیده‌تر می‌شود زمانی که هنرجویان از گروه سنی کودک و نوجوان باشند. این گروه سنی شرایط خاصی دارند که باید اساتید از آن مطلع بوده و آن‌ها را رعایت کنند. تجربه نشان داده که حفاظت از تمرکز بسیار دشوار است. در ضمن باید مِتُد آموزش به گونه‌ای طراحی شود که این عزیزان از فرایند کلاس خسته نشده و لذت ببرند. از شرایط دیگر هنر آموزی به این گروه سنی آن است که مربیان و اساتید باید با روانشناسی کودک و نوجوانان آشنا بوده و بر اساس دانش خود در این حوزه، رفتار کنند. همه موارد باعث شده تا وجود آموزشگاه تخصصی بازیگری کودک و نوجوان امری ضروری باشد. در این نوع آموزشگاه‌ها تمام ویژگی های فوق لحاظ شده و هنرجویان کودک و نوجوان به بهترین نحو ممکن رشد می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به پرسش‌هایی درباره آموزشگاه تخصصی بازیگری کودک و نوجوان پاسخ دهیم. همراه باشید.

 

ویژگی‌های آموزشگاه تخصصی بازیگری کودک و نوجوان چیست؟

آموزشگاه تخصصی بازیگری برای این گروه سنی در ابتدا باید متد آموزشی مناسبی را تدارک ببیند. برای نیل به این هدف اساتید و مدیران موسسه در جلساتی به روز‌ترین شیوه‌های آموزش بازیگری به گروه سنی کودک و نوجوان را بررسی کرده و به صلاح‌دید خود بهترین نمونه را برمی‌گزینند. در ادامه باید شرایط پیاده‌سازی این سبک آموزشی را فراهم کرد؛ از این رو اگر نیازی به تجهیزات خاصی نظیر سالن فیلم، پروژکتور، لباس‌های خاص، ابزارآلات گریم و غیره بود باید تهیه شود. اساتید آموزشگاه تخصصی بازیگری کودک و نوجوان باید به خوبی با این گروه‌های سنی آشنا بوده و رفتارشان را بر این مبنا تعیین کنند. نکته بسیار مهم در آموزش هنر به این گروه سنی جذابیت کلاس است. فضای کلاس نباید خشک باشد تا هنر آموزان از کلاس زده شوند و در عین حال نباید چنان دوستانه باشد که عزیزان آموزش را پشت گوش بیاندازند.

کلاس بازیگری

کلاس بازیگری خوب باعث افزایش هوش اجتماعی کودکان می‌شود

آیا همه آموزشگاه‌های این‌چنینی مناسب‌اند؟

این نکته بسیار مهم است که تمامی آموزشگاه‌های بازیگری نمی‌توانند سودمند باشند. باید در انتخاب کلاس‌های بازیگری دقت زیادی به خرج داد زیرا انتخاب اشتباه می‌تواند فرد را از مسیرش جدا سازد. فرض کنید فرزندتان را در آموزشگاهی نامناسب ثبت نام کرده باشید. پس از چند ترم متوجه خواهید شد که نه تنها منابع مالی‌تان را هدر داده‌اید بلکه کودکتان نیز از بازیگری زده شده است. تاثیرات آموزشگاه بازیگری بد فرا تر از این حرف‌هاست. گاه یک انتخاب اشتباه می‌تواند صدمات روحی جبران‌ناپذیری را به عزیزان‌تان وارد کند. بنابراین لازم است که در ابتدا با نهایت دقت و پرس‌و‌جو بهترین آموزشگاه تخصصی بازیگری برگزینند. برای یافتن آموزشگایه این‌چنینی می‌توان از تجربه هنرجوهای پیشین یا مطالعه رزومه آموزشگاه و اساتید بهره جست.

 

فواید آموزشگاه بازیگری بر کودکان و نوجوانان چیست؟

یکی از مشکلاتی که کودکان امروزی با آن مواجه‌اند نبود یا کمبود همسالان است؛ به همین دلیل ممکن است بسیاری از کودکان خجالتی یا گوشه‌گیر شده و هوش اجتماعی کمی داشته باشد. حضور در آموزشگاه تخصصی بازیگری با آن‌ها امکان مراوده و ارتباط با دیگران را می‌دهد و این موضوع می‌تواند به افزایش هوش اجتماعی آن‌ها منجر شود. از دیگر فواید این چنین آموزشگاه‌ها می‌توان به افزایش خلاقیت، افزایش قدرت بیان، قدرت حل مسئله و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

برترین آموزشگاه تخصصی بازیگری کودک و نوجوان کجاست؟

آموزشگاه‌های خوبی در کشور وجود دارند اما یکی از برترین آن‌ها آموزشگاه تخصصی بازیگری کودک و نوجوان پانیذ است. این آموزشگاه با بهره گیری از مجرب‌ترین اساتید کشوری در سال‌های اخیر هنرجویان بسیاری را پرورانده است.

آموزشگاه سینمایی پانیذ

آموزشگاه سینمایی پانیذ

جمع‌بندی

آموزش بازیگری به کودکان و نوجوانان بسیار پیچیده است. از این‌ رو یافتن آموزشگاهی خوب می‌تواند بسیار مهم باشد. در این مقاله به متداول‌ترین پرسش‌ها راجع به آموزشگاه تخصصی بازیگری کودک و نوجوان پاسخ دادیم. امیدوارم که این مقاله برای‌تان مفید بوده باشد.