بازیگری شاخه‌ای از هنر است که امروزه طرفداران بسیاری را مجذوب خود کرده. بسیاری در این راه گام بر می‌دارند اما متاسفانه در نهایت با شکست مواجه می‌شوند. این موضوع می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد. درباره این موضوع تحقیقات بسیاری صورت گرفته است. از دلایلی که پژوهشگران ارائه داده‌اند می‌توان به از دست دادن انگیزه، عدم تطابق مفروضات ذهنی با عینیت‌های بیرونیِ بازیگری، آموزش غیرصحیح مانند نداشتن استادی خوب در آموزش‌گاه بازیگری و ترس از شکست و ایده آل گرایی اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم تا هر یک از این موارد را بررسی کرده، به اهمیت کلاس بازیگری پرداخته و در نهایت به معرفی برترین آموزش‌گاه بازیگری در تهران بپردازیم. همراه باشید.

از دست دادن انگیزه

انگیزه قوه‌ایست که انسان را از سکون به حرکت وا می‌دارد. معمولاً در ابتدای کار افراد برای نیل به اهداف خود انگیزه زیادی دارند اما پس از مدتی با گذشت زمان و مواجه شدن با مشکلات راه از این انگیزه کاسته می‌شود. صد البته طبیعی‌ست رهروان در بخش هایی از مسیر خود کم انگیزه شوند اما باید دائماً در تکاپو بوده تا این مهم را افزایش دهند. برای افزایش انگیزه می‌توان دفتری برداشت و آرزوهای خود را در آن نوشت. نوشتن آرزوها ذهن را ملزم به پیگیری و حرکت می کند. نوشتن باعث می‌شود تا زندگی هدف یابد و خونِ انگیزه در رگ‌ها بجوشد. از دیگر روش های افزایش انگیزه حضور در آموزش‌گاه بازیگری است. اساتید مجرب این آموزشگاه‌ها با روش‌هایی نظیر تشویق باعث افزایش انگیزه هنرجویان می‌شوند.

عدم تطابق مفروضات ذهنی با عینیت های بیرونیِ

این موضوع از اصلی‌ترین مشکلات هنرجویان تازه کار است. ممکن است این افراد تصور اشتباهی از هنر بازیگری داشته باشند. لزوماً کسی که مشاهده فیلم یا تئاتر را دوست داشته باشد، به فرایند تولید فیلم یا تئاتر علاقمند نیست. بازیگر شدن نیازمند ممارست بسیار زیادی است. فرایند بازیگری نیز فرایندی دشوار و گاهی دردناک است؛ بازیگر باید در هر زمانی قادر به ارائه بهترین بازی خود باشد. او به تمرکز بسیار زیادی نیاز دارد. از طرفی شاید هنرجویان بازیگری به زندگی بازیگران معروف نگاه کرده و دنبال مواهب معروفیت باشند نه خود بازیگری. این نیز دیدگاهی خرد کننده است زیرا برای رسیدن به آن جایگاه شانس کمی وجود دارد و در ضمن مسیر بسیار طولانی‌ست. حضور در آموزش‌گاه بازیگری می‌تواند شما را با آن چه بازیگری‌ست آشنا کند و از اتلاف وقت‌تان جلوگیری کند.

آموزش غیرصحیح

هیچ چیز مانند آموزش غیرصحیح نمی‌تواند بازیگران را از مسیر موفقیت خارج کرده و به هیچ رساند. داشتن اساتیدی مجرب آنقدر مهم است که می‌تواند بر موفقیت هنرجو تأثیر بسیار زیادی بگذارد. انتخاب آموزش‌گاه بازیگری خوب می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند. از این رو برای هنرجویان تازه کار واجب است تا با دقتی زیاد آموزش‌گاه بازیگری خود را انتخاب کنند.

آموزش صحیح، عامل حفظ انگیزه

آموزش صحیح، عامل حفظ انگیزه

ترس از شکست و ایده آل گرایی

شکست در مسیر امری مسجل است. نمی‌توان از شکست گریخت اما می‌توان آن را پلی کرد برای پیروزی. اگر در مسیرتان شکست خوردید دست از تلاش نکشید، از تجربه شکست‌تان استفاده کرده و به سوی موفقیت گام بردارید. گاهی شکست باعث نتایجی شده که خود آن تجربیات به پیروزی‌های بزرگی منجر می‌شود.

آموزش‌گاه بازیگری پانیذ

یکی از برترین آموزشگاه‌های بازیگری در تهران آموزشگاه پانیذ است. این آموزشگاه با در اختیار داشتن برترین اساتید کشور قادر به پرورش صحیح هنرجویان است. آموزشگاه پانیذ برای هر یک از شرایطی که منجر به شکست می‌شود برنامه‌ای دارد. روش آموزش در این موسسه به گونه‌ای است که هنرجویان با ترس‌هایشان مواجه شده و از آن‌ها پلی بسازند برای موفقیت. شیوه هنر آموزی در این آموزشگاه به گونه‌ای است که هنرجویان نه تنها انگیزه خود را از دست نداده، بلکه دائماً به منابع جدید انگیزه دست‌یابند. پانیذ واقع شده در شرق تهران آماده خدمت به تمامی هنرجویان این شهر و شهرهای حومه است.

آموزشگاه بازيگری پانیذ

آموزشگاه بازيگری پانیذ

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به علل شکست هنرجویان صحبت کرده و به معرفی برترین آموزش‌گاه بازیگری تهران پرداختیم. آموزش‌گاه بازیگری خوب می‌تواند مسیر موفقیت را برای هنرجویان هموار کند. از این رو به هنرجویان توصیه می‌شود که با آگاهی کامل آموزش‌گاه بازیگری خود را انتخاب کنند.