جیغ محصول سال 1996 اولین اثر از چهارگانه ای به همین نام است که در ژانر وحشت ساخته شده است. این اثر به نویسندگی کوین ویلیامسن و کارگردانی وس کراون ساخته شد و در نوع خود متفاوت و تماشایی بود. سه اثر دیگر از این سری یعنی جیغ2، جیغ3 و جیغ4 به ترتیب در سال های 1997، 2000 و 2011 ساخته شدند.

بازیگران جیغ عبارت اند از:

دیوید آرکت، نیو کمپبل، کورتنی کاکس (ستاره ی سریال دوستان که می توانید در مقاله ای در همین سایت با او آشنا شوید)، متیو لیلرد، رز مک گوون و درو بری مور.

این فیلم را بهترین اثر در ژانر وحشت نوجوانان در دهه ی 1990 میلادی دانشته اند. اگر بخواهیم به خلاصه ای از داستان اشاره کنیم، می توان گفت که شهرستان آرام و بی سرو صدای وودزبورو ناگهان با صدای جیغ شهروندان خود بیدار می شود. یک قاتل در میان آن ها وجود دارد که فیلم های ترسناک زیادی را تماشا کرده است!

ناگهان مردم به این نتیجه می رسند که کسی ایمن نیست، زیرا این بیمار روانی قربانی های خود را یکی پس از دیگری به شیوه ای دردناک به قتل می رساند. او ابتدا آن ها را با برقراری تماس تلفنی و پرسیدن سوال های خاص از نظر روحیه تضعیف کرده و سپس آن ها را به ضرب چاقو از پا در می آورد. این قربانی می تواند هر کسی باشد، مثلا سیدنی، بچه دبیرستانی آرام و بی حاشیه. کسی که اگرچه چهره ی قشنگی دارد اما گذشته ی جذابی ندارد.

جیغ محصول 1996 هالیوود

صحنه ای از ابتدایی ترین دقایق فیلم جیغ. جایی که نوجوان بلوند و زیبای دبیرستانی به استیصال رسیده است…

عناصر تعلیقی فیلم بسیار هوشمندانه طراحی شده اند و شما تا پایانی ترین دقایق فیلم می توانید عنصر رمز و راز و وحشت را با همه ی وجود خود درک کنید. فیلم 111 دقیقه زمان دارد. جیغ طرفداران مخصوص خود را دارد که هنوز هم آن را تحسین می کنند. فیلمی که با آرامش یک دختر زیبا و بلوند در خانه ای بی هیاهو و بی دغدغه شروع می شود و با مرگ او و قتل های پیاپی دیگر ادامه پیدا می کند.

به راستی چه چیز  باعث می شود این بیمار روانی با ماسکی وحشتناک به شکل روح، به جان مردمان بی گناه بیفتد؟

این قاتل باهوش کیست که این چنین افراد پلیس را در ماز بی انتهای خود گرفتار کرده است؟ تماشای این فیلم زیبا و هوشمندانه را به همراهان سایت پانیذ توصیه می کنم. فیلم جیغ اثری است که در نهایت ذکاوت نویسنده و کارگردان تهیه شده است و شما را به اندازه ی کافی می ترساند!