🔔🔔🔔 اطلاعیه 🔔🔔🔔
طبق دستورالعمل وزارت آموزش وپرورش، آموزش حضوری به دلیل شیوع بیماری کرونا ممنوع می باشد.از آنجایی که درک و آموزش بازیگری نیاز به تداوم دارد بنابراین جهت بالاتر رفتن ادراک هنرجویان وارائه منابعی صرفا برای آزمون اردیبهشت ماه مطالبی را( که پیش ازاین،۲۵مورد ارائه داده شده بود)ارائه می دهیم🙏🌹

#پژوهش_پنجاهم

🎞گره افکنی(knotting)🎭

تعریف ارسطو:
در هر تراژدی، قسمتی گره افکنی و قسمت دیگر گره گشایی است. وقایعی که پیش از آغاز تراژدی روی داده است و نیز برخی از وقایع داخل آن گره افکنی را تشکیل می‌دهد و دیگر وقایع گره گشایی را.
مقصود از گره افکنی وقایعی است که از آغاز داستان تا قبل از تغییر بخت قهرمان روی می‌دهد (از خوشبختی به بدبختی).
و از شروع تغییر بخت او تا آخر داستان را گره گشایی می‌نامیم.
باید بدانیم که ما باید به تعداد صحنه های نمایش باید گره افکنی داشته باشیم.
بخش زیادی از نمایش باید به گره افکنی بپردازد و هنگام نزدیک شدن به پایان و نتیجه گیری باید گره گشایی صورت بگیرد. هرچقدر مدت زمان گره گشایی نزدیک به انتها و کوتاه تر باشد، نتیجه گیری در اثر تاثیرگذارتر و جذاب تر خواهد بود.
گره افکنی در واقع موانع و مشکلاتی است که سر راه کاراکتر محوری قرار می‌گیرد و او را از رسیدن به هدفش باز می‌دارد. هرچقدر این موانع پیچیده تر و متنوع تر باشد، نتیجه گیری جامع تری رخ خواهد داد.

#من_یک_پانیذی_هستم
#خانواده_بزرگ_پانیذ
@paniz_acting