معرفی مراکز تست بازیگری در تهران

فرقی ندارد در چه سطحی باشید؛ بازیگری آماتور یا ستاره هالیوودی! به هر حال شما باید پیش از قبول هر نقشی تست بدهید. تست دادن باعث شناخت سایر افراد از توانایی‌های نهفته در شما می‌شود. با تست بازیگری خود نیز از نقاط مثبت و منفی هنرتان آگاه‌تر خواهید شد. این آزمون یا بهتر است آزمونک بنامیمش! توسط افرادی خبره گرفته می‌شود که سابقه زیادی در سینما به ویژه بازیگری، بازی‌گردانی و کارگردانی دارند. البته همه تست‌ها برای یافتن نقشی خاص نیست، برخی تنها آزمونی‌ست آزمایشی برای استعدادیابی و ارائه نقاط ضعف و قوت شما. این آزمونک در مراکز تست بازیگری انجام می‌شود. یکی از برترینِ این مراکز در شهر تهران آموزشگاه سینمایی پانیذ است. در ادامه ضمن بررسی چرایی تست بازیگری و نکاتی در آن باره، به معرفی این آموزشگاه خواهیم پرداخت.

اگر هنوز درباره دوره های بازیگری اطلاعاتی ندارید بهتر است سری به دوره بازیگری کودک بزنید.

 

چرا تست بازیگری؟

همان‌طور که گفته شد تست بازیگری به دو علت استعداد یابی یا گرفتن نقشی خاص صورت می‌گیرد. در خصوص استعدادیابی معمولاً شرایط سنی، جنسیتی، ظاهر بدن، لهجه و… مسئله نیست و داوران بر اساس آن‌چه هستید شما را قضاوت می‌کنند. باری از آن سو در تست بازیگری برای گرفتن نقشی خاص این گونه نیست. معمولاً داوران کاراکتری را -با ویژگی‌هایی خاص- در ذهن دارند که آن را معیار اصلی انتخاب خود قرار می‌دهند. شرایط کاراکتر پیش‌تر توسط مراکز تست بازیگری اعلام می‌شود. البته باید توجه کرد صرفِ رد شدن شما در این نوع تست بازیگری لزومآً نشان‌گر ضعف شما نیست؛ زیرا ممکن است شما فرد ماهری باشید ولی با تصویر ذهنی داوران از نقش مطابقت نداشته باشید.

در مورد آزمونک استعدادیابی در مراکز تست بازیگری نیز نگران نباشید. اگر به هر دلیلی رد شدید و با واکنش منفی‌‌ای مواجه شدید بدانید پیش‌تر از شما نیز افراد بسیار زیادی نظیر رابرت دنیرو، جسیکا آلبا، اسکارلت جوهانسن و… نیز در تست رد شده‌اند! باری اگر علاقه‌مندید از رؤیای‌تان دست نکشید.

تست بازیگری

سعی کنید در تست بازیگری مضطرب نشوید.

نکات مهم برای تست بازیگری

رعایت برخی نکات در مراکز تست بازیگری بسیار مهم است. در واقع شاید برخی نکات اصلاً به چشم نیایند امّا با رعایت آن‌ها می‌توانید توجه داوران را به جلب کنید. در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

 

از دوربین نترسید

از دیگر نکات مهم در تست بازیگری -مخصوصاً برای سینما و تلویزیون- بازیگری مقابل دوربین است. در این بخش از تست مقابل شما دوربینی قرار خواهد گرفت و از شما می‌خواهند که نقشی را بازی کنید. به هیچ عنوان از دوربین نترسید و به آن توجهی نکنید. تمرکزتان باید تنها وتنها وبر روی بازی خودتان باشد. اکیداً و اکیداً به داخل لنز دوربین -مگر مواقعی که نقش ایجاب می‌کرد- نگاه نکنید.

 

با احترام رفتار کنید

این نکته بسیار مهم است. به هیچ عنوان صحبت داوران را قطع نکنید. حتا اگر با لحنی تند بازیگری شما را نقد کردند از کوره در نروید؛ ممکن است این نیز بخشی از تست، برای آزمایش میزان انتقاد پذیری شما باشد. صدای‌تان را مگر در موقع اجرا بالا نبرید؛ با صدای بسیار آرام نیز صحبت نکنید. خوش اخلاق باشید اما عشوه نریزید!

 

زبان بدن

تنها بخش کوتاهی از اطلاعاتی که می‌دهید توسط زبان بدن منتقل می‌شود. بخش عمده‌ای از این اطلاعات توسط زبان بدن شما در اختیار دیگران قرار می‌گیرد. انسان‌ها طوری فرگشت‌یافته‌اند که بیشتر به حالات بدنی افراد توجه کنند تا گفته‌هایشان. با توجه به این نکته برای تست بازیگری موفق باید زبان بدنی مناسب داشته باشید. سعی کنید صاف بنشینید، با مو یا لباستان بازی نکنید، هنگامی که داوران مشغول صحبتند به آرامی سرتان را بالا و پائین ببرید و بسیار موارد دیگر. برای مهارت به زبان بدن می‌توانید از کلاس‌های مرتبط در آموزشگاه پانیذ استفاده کنید.

 

زبان بدن

به زبان بدن‌تان اهمیت دهید.

 

مرکز تست بازیگری پانیذ

یکی از مراکز تست بازیگری در تهران آموزشگاه سینمایی پانیذ است. در این مرکز افراد علاقه‌مند به بازیگری می‌توانند تست داده و با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوند. داوران این تست از باتجربه‌ترین افراد این حوزه‌اند و پس از بیان نقطه ضعف‌ها به معرفی دوره و کتاب‌هایی جهت رفع آن می‌پردازند. افراد بسیار مستعد نیز برای ایفای نقش برای نمایش یا فیلمی برگزیده خواهند شد.

 

جمع‌بندی

یکی از راه‌های ورود به حرفه بازیگری حضور در مراکز تست بازیگری است. از طریق این مراکز افراد با نقاط ضعف و قوت خود آشنا می‌شوند و می‌توانند آن را بهبود دهند. برخی از آزمونک‌ها نیز صرفاً برای تعیین سطح بازیگر صورت می‌گیرد. به هر حال در این مقاله نکاتی درباره این مراکز بیان کردیم و به معرفی یکی از برترینِ این مراکز پرداختیم.