08
مه

درسنامه های بازیگری: بخش ششم

این ششمین مقاله در زمینه ی درسنامه های بازیگری است.

19.تونی دَنزا:

معلمی است که بین بازیگری و مربی بازیگری بودن، پل زد. او از هنرجویانش می خواهد که هرگز فرصت یادگیری را از خود نگیرند و همیشه می گوید شما باید در هر شرایط و در هر زمان در حال یادگیری باشید.

20. آنتونی مایندل:

(بله می دانم که قبلا راجع به او صحبت کرده ام!) اما وقتی راجع به نکات بازیگری صحبت می کنیم، او مانند معدن طلاست. او برای تخمین کیفیت بازیگری می گوید: من فکر می کنم اگر شما در کلاسی هستید که به شما کمک می کند انسان کامل تری بشوید، آنگاه می توان گفت کلاستان فوق العاده است.

تمرین تئاتر

21. داگ واریت:

مربی بازیگری در لس آنجلس، که کتاب هایی مانند کار را رزرو کن را نوشته است، می گوید بازیگران هرگز نمی توانند تست بازیگری خوبی داشته باشند، مگر آنکه کاملا به خود اعتماد کنند. برای داشتن بهترین عملکرد در تست های بازیگری می گوید: هرگز تست بازیگری اجرا نکنید. در نگاه اول شاید خنده دار به نظر برسد اما منظور اصلی داگ این است که هرگز به تست بازیگری، به دیده ی تست بازیگری نگاه نکنید. جای آن فکر کنید دارید به جای می روید که صحنه در آن رخ می دهد.

22. کارین وست:

کارین هم درباره ی تست های بازیگری نکاتی برای گفتن دارد. او از بازیگران می خواهد که کل داستان را در نظر بگیرند و نه فقط نقش خودشان را. بازیگران گاها عملکرد خودشان در داستان را فراموش می کنند و با اینکه احساس می کنند دارند چرند و پرند به هم می بافند، در نهایت هم نقش را به دست نمی آورند.

23. لَری ماس:

پیشنهاد او برای غلبه بر خجالت خیلی رک و قدرتمند است: به خودتان حق بدهید که آزادانه احساساتی را که می خواهید، نمایش دهید. او نکات کاربردی برای دست یافتن به این مهارت را بیان می کند. می گوید باید کارهایی مثل رقص انجام بدهید، لطیفه بگویید و به مردم در خیابان سلام کنید. کتاب او تحت عنوان قصد زندگی یکی از بهترین کتاب های بازیگری است که تا کنون نوشته شده است و مورد تحسین بازیگران و مربیان قرار گرفته است.

24. مارجی هابر:

او در زمینه ی توسعه دادن به مهارت هایی که در به خاطر سپردن خطوط کمک می کنند، ید طولایی دارد. تکنیک هابر او، که آن را در کتابی به نام چگونه نقش را بگیریم بدون این که بشکنیم توضیح می دهد، به بازیگر اجازه می دهد تا زمانی که انرژی کافی و ارتباط خوب با کاراکتر خود و سایر کاراکترها نگرفته اند، به نگاه کردن به خطوط خود ادامه دهند.

تنها یک بخش دیگر از سری درسنامه های بازیگری باقی مانده است، لطفا آن را هم بخوانید!