بازیگری احساسی
همانطور که میدانید، احساسات از قلب آدم بروز میکند. داشتن احساس در هر شغلی لازم و ضروری است. در بازیگری اگر بخواهید بازی احساسی انجام دهید، باید از قلب، بدن، ذهن، و حتی از صدای خود استفاده کنید. راه ابراز و استفاده از این احساسات را باید آموزش ببینید. بدون داشتن یکی از این موارد کار شما درست پیش نمیرود و تلاش شما چندبرابر میشود. شما باید یاد بگیرید که چطور از این احساسات در مواقع لازم بهترین استفاده را بکنید.
باید کار بازیگران باتجربه را ببینید و تمرین کنید که چطور میخندند، یا چطور گریه دروغین میکنند. برای آموزش این نوع بازی احساسی باید تکنیکهای لازم را آموزش ببینید. تا مخاطبان شما تحتتأثیر قرار بگیرند، و برای آنها قابلباور باشد. ما در این مقاله سعی میکنیم بهترین روشها و تکنیک های بازیگری که در سراسر دنیا آزمایش شده را برایتان بیان کنیم .
بهترین تکنیک های بازیگری
زیباییشناسی عملی
یکی از تکنیک های بازیگری احساسی این است که شما متنی که دارید را تجزیهوتحلیل کنید. اولین کار خواندن متن بازیگری است تا اطلاعات که به دست میآورید شمارا به واقعیت دنیایی که در متن وجود دارد نزدیک کند. باید بدانید که شخصیت موجود در متن شما چه کاری انجام میدهد، چطور آن کار را انجام میدهد، برای رسیدن به هدف و خواستهاش چهکارهایی انجام میدهد.
بعدازاین که کار تحلیل متن به پایان رسید، باید کارکردن روی صحنه را آغاز کنید. در بازیگری احساسی با خود صادق باشید و خود را رها کنید، به کاری که میکنید اعتماد داشته باشید تا یک تجربه واقعی را ایجاد کنید. این را به خود بفهمانید که در متن شما شخصیتی وجود ندارد بلکه فقط کلماتی هستند که در صفحه نوشته شدهاند. کار بازیگر این است که این کلمات را باهنر بازیگری خود تبدیل به یک شخصیت کند، و داستان واقعی درستی از نظر احساسی بسازد.
روش مونی یاکیم
برای بازیگری احساسی باید از روشهای آدمهای باتجربه در این زمینه استفاده کنید، مهم نیست خارجی باشد یا ایرانی باشد. شخص مونی یاکیم طرز حرکت کردن یک بازیگر را آموزش میدهد. 52 سال است که هنرپیشه تربیت میکند. روش آموزش او سیستم پیچیده و مدرن مثل روش آمریکایی یا زیباییشناسی نیست. هنوز هم بعدازاین مدت چیزهای زیادی وجود دارد که میتوان از او یاد گرفت.
مونی یاکیم در مورد جسم و نیت شخص بازیگر آموزش میدهد. برای اینکه شخصیتهای مهم و عالی بسازد باید شخصیت فیزیکی فرد را بشناسد و با احساسات از فیزیکال حمایت کرد. مونی یاکیم هنگام کار با اسکار ایساک، گفت که مردی که دنیا را بر دوش دارد، مثل مردی است که در باد راه میرود. برای اینکه بتوانیم با موقعیتهای تمرین فیزیکی مونی یاکیم روبرو شویم باید آمادگی بدنی بسیار بالایی داشته باشیم.
استلا آدلر
برای بازیگری احساسی باید تمام وجود خود را وقف حرفه خود کنید. استلا آدلر به بازیگران یاد داد که باید به جزئیات دنیای اطراف خود توجه کنند، تا بتوانند دنیای شخصیتهای خود را بسازند. از نظر استلا آدلر وقتی کسی نقش یک شخصیت را بازی میکند، باید بداند چطور آدمی بوده، حتی مناظر اطراف، صداها، و بوها را باید حس کند، حتی بداند شهرها چطور طراحی میشوند.
هرچقدر یک بازیگر به دنیای اطراف خود با جزئیات توجه کند، برای پیشرفت خود قدم برداشته است. از نظر استلا آدلر یادگرفتن این دانش به بازیگر کمک میکند دنیایی را به تصویر بکشد که شخصیت خود در آن زندگی میکند.
تکنیک سنفورد مایزنر
سنفورد مایزنر به بازیگران برای بازی احساسی خودآموزش داد تا از لاک خود بیرونآمده تا بتوانند باشخصیت داستان صادق باشند. تکنیک این شخص این است که از طریق تکرار و تمرین بتوانند به طور غریزی پاسخ بدهند و متکی به متن نباشند. او هم مانند آدلر اعتقاد دارد که بازیگر برای اینکه نقش واقعی را ایجاد کند، شرایط تخیلی و زندگی عاطفی کاملی باید داشته باشد.
برای بازیگری احساسی سعی کنید ضعفها و تواناییهای خود را بشناسید و کارهایی که لازم است برای رفع ضعفها و تقویت تواناییها انجام دهید. اگر دنبال آموزشگاهی هستید که به شما در این راه کمک کند و تواناییهای شما را تقویت کند آموزشگاه پانیذ بهترین گزینه برای شما است.
ثبت ديدگاه